اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مساجد گلستان میزبان مراسم شب‌های قدر
هم‌زمان با سراسر کشور، تمامی مساجد استان گلستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر بازگشایی می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا بعد از شیوع  کرونا ، به‌منظور پیشگیری از شیوع این بیماری تمامی مساجد کشور تعطیل شد.حال که از امشب لیالی قدر آغاز می‌شود، با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مساجد تنها در ایام شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی بازگشایی می‌شود.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی  گلستان در این خصوص گفت:بعد از شیوع کرونا تا‌روز گذشته امکان برگزاری مراسمات و نماز جماعت در مساجد استان ممکن نبود اما از روز گذشته مجوز بازگشایی مساجد با رعایت برخی از شرایط و ضوابط داده شد.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد بیان کرد:مقرر شد مساجد بتوانند در شب‌های قدر به مدت دو ساعت برنامه‌های مخصوص این شب‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن  مسجد  و همراه داشتن مهر، قرآن، مفاتیح، ماسک و دستکش توسط شرکت‌کنندگان در مراسم برگزار کنند.

وی گفت:مساجد و اماکن مذهبی در تمامی شهرها و روستاهای استان می‌توانند با رعایت شرایط و ضوابط گفته شده، اقدام به برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان نیز در این خصوص گفت:مردم برای حضور در مساجد و شرکت در مراسم احیای شب‌های قدر باید پروتکل‌های بهداشتی ازجمله فاصله حداقل یک متری با یکدیگر، پرهیز از دست دادن، پرهیز از تجمع بیش از حد در یک محل، استفاده از مهر و قرآن شخصی و استفاده از ماسک و دستکش توجه داشته باشند.

سیدمهدی صداقت بیان کرد:حتی‌المقدور مراسم در فضای بسته برگزار نشود.در صورت برگزاری مراسم در فضای بسته حتماً تهویه مناسب در محل وجود داشته باشد.

وی، سقف برگزاری مراسم را طبق پروتکل وزارت بهداشت دو ساعت اعلام کرد و گفت:حداکثر باید یک‌چهارم ظرفیت مساجد پذیرش انجام گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان تأکید کرد:مردم خیال نکنند که بیماری به پایان رسیده است، ما همین الان هم در استان روزانه تعدادی بستری کرونایی داریم.بیماری کرونا همچنان در کمین ما وجود دارد لذا باید با جدیت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.


http://www.caspiankhabar.com/90634



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96