اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هزینه ۷ میلیارد تومانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در گلستان / حاشیه‌نشینی و اعتیاد در صدر آسیب‌ها
استاندار گلستان از تدوین برنامه جامع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: سال گذشته ۷ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هزینه شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم از  گرگان ،  هادی حق شناس  ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اجتماعی و سلامت  استان  با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در قالب برنامه هماهنگ انجام شود، اظهارداشت:منابع اعتباری مختلفی در دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که باید این اعتبارات به صورت هماهنگ هزینه شود.

وی گفت:سال گذشته حدود 7 میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هزینه شد که معتقد هستیم این مبلغ با توجه به گستردگی آسیب‌ها باید افزایش پیدا کند.

 استاندار  گلستان با اشاره به آسیب‌های مهم در استان بیان داشت:حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و خودکشی از جمله آسیب‌های مهم در استان است که فراوانی بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به طور دقیق اعلام کنند، خاطرنشان کرد:هر دستگاهی که نتوانسته باشد اعتبارات این حوزه را جذب کند درباره اختصاص دوباره اعتبارات به آنها تجدیدنظر می‌شود.

استاندار گلستان تصریح کرد:منابع اعتباری باید در اختیار دستگاه‌هایی قرار بگیرد که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه اقدام و عمل داشته باشند و فعالیت‌های آنان در کاهش آسیب‌ها موثر باشد.

وی با اشاره به نقش تسهیل‌گران برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بیان داشت:دفاتر تسهیل‌گری در برخی شهرهای استان از جمله گرگان و  گنبد کاووس ایجاد شده و باید با مشارکت آنان زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم کرد.علاوه براین شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و افراد آسیب‌دیده نیز می‌تواند در برنامه‌ریزی بهتر موثر باشد.

62 سکونتگاه غیررسمی در گلستان شناسایی شد‌

معاون استاندار گلستان نیز از شناسایی 62 سکونتگاه غیررسمی و پرمسئله در استان خبر داد و گفت:قرار است وزارت کشور اعتباراتی را برای برطرف کردن مشکلات این سکونتگاه‌ها به استان اختصاص دهد.

عبدالرضا چراغعلی‌با اشاره به رشد حاشیه نشینی و افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی در استان اظهارداشت:با به روز کردن آمارها و بررسی‌های دقیق میدانی، آمار تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی در استان افزایش یافت و به 62 نقطه رسید.

وی گفت:متأسفانه در سال‌های اخیر به علت‌های مختلف شاهد رشد حاشیه‌نشینی در استان بوده و هستیم که این پدیده نه فقط در شهرهای بزرگ استان بلکه در حاشیه برخی روستاهای استان نیز دیده می‌شود.

هزینه سکونتگاه‌های غیررسمی برای  شهرداری ‌ها 40 برابر هزینه سایر مناطق است

سکونتگاه‌های غیررسمی شهر آمل شناسایی و ساماندهی شود

قم|اختصاص زمین‌های 32 هکتاری پردیسان به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه دکل‌های برق

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره مصوبه شورای اجتماعی کشور و تعیین 10 استان پرمسئله بیان داشت:خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، وزارت کشور پذیرفت که استان گلستان یکی از این استان‌های پرمسئله است.

وی ادامه داد:این 62 سکونتگاه غیررسمی و پر مسئله در شهرهای گرگان و گنبد شناسایی شده و اعتبارات وزارت کشور به این دو شهرستان اختصاص خواهدیافت.ضمن اینکه اگر قرار باشد سایر شهرها هم در این بررسی‌ها لحاظ شود، تعداد این سکونتگاه‌ها و محلات پرخطر افزایش می‌یابد.

چراغعلی گفت:قرار است وزارت کشور اعتبارات این بخش را از امسال به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها واریز کند تا اقداماتی که قرار است در این مناطق و محلات انجام شود در یک جا تجمیع شود.

وی افزود:در استان گلستان این اعتبارات به دو شهرداری گرگان و گنبدکاووس اختصاص پیدا خواهد کرد؛ با اینحال این موضوع باید در شورای اسلامی این دو شهر به تصویب و تأیید برسد تا بتوانیم پیگیر جذب اعتبارات بیشتر برای استان شویم.


http://www.caspiankhabar.com/90638



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96