اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز محرومیت‌زدایی از روستای دارآباد گالیکش با اجرای طرح شهید شوشتری
محرومیت‌زدایی از محلات محروم شهری و روستاهای کم برخودار و حاشیه‌نشین درقالب طرح شهید شوشتری که از چندسال پیش در کشور آغاز شده، امسال به روستای ۲۳۰ خانواری دارآباد گالیکش رسید تا با تلاش نهادهای انقلابی و ادارات، سیمای محرومیت از این روستا رخت بربندد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  طرح شهید شوستری  از چند سال پیش در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری انقلاب توسط  سپاه  و بنیاد برکت و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی با هدف محرومیت زدایی از محلات و مناطق شهری کم برخوردار و روستاهای کمترتوسعه یافته آغاز شد.

در راستای این طرح ملی انجام اقدامات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و همچنین حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا در مقیاس خُرد و کوچک متناسب با ظرفیت و پتانسل هر محله یا روستا برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای جوامع محلی در دستور کار قرار دارد.

کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی با انجام اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌های آموزشی، مهارت آموزی به زنان و جوانان جویای کار و توجه به مسائل بهداشت و درمان اهالی مناطق کم برخوردار از دیگر برنامه‌های نهادها و دستگاه‌های متولی درقالب طرح شهید شوستری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  فرماندار   گالیکش  روز دوشنبه گفت که با هدف اجرای طرح شهید شوستری در روستای دارآباد، نشست هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان با هدف تدوین و ارائه طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی برگزار شد.

سیدغلامرضا قاضوی، خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر و رفع محرومیت از سیمای محله یا روستا با توانمندسازی اهالی را از جمله اهداف مهم طرح شهید شوستری دانست و افزود:روستای دارآباد گالیکش که درحاشیه جاده بین المللی گالیکش-مشهد قرار دارد دارای ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های توانمندسازی است.

وی اجرای بوم‌گردی، زنبورداری، پرورش کرم ابریشم، ایجاد فضاهای گلخانه‌ای و دامپروری را از جمله ظرفیت‌های روستای دارآباد گالیکش برشمرد و اضافه کرد:توجه به این ظرفیت‌ها در کنار انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند سوادآموزی، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات عمرانی می‌تواند به رفع محرومیت این روستا کمک کند.

قاضوی ادامه داد:بهسازی جاده روستا که یک کانال بزرگ انتقال آب از وسط آن می‌گذرد و مرمت و بهسازی معابر روستا از دیگر نیازهای روستای دارآباد گالیکش است که ۲۳۰ خانوار اهالی آن با جمعیت تقریبی هزار نفر را پیروان شیعه و اهل سنت از دو قوم سیستانی و بلوچ تشکیل می‌دهند.

گالیکش با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و پارک ملی گلستان درحوزه این شهرستان قرار دارد.


http://www.caspiankhabar.com/90716



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96