اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

کنترل کرونا در فصل گرم سخت‌تر است
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان معتقد است در فصل تابستان با توجه به استفاده از سیستم سرمایشی در محیط‌های تجمعی و مشکل بودن تحمل ماسک برای مردم، کنترل بیماری کرونا سخت‌تر است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، محمدجواد کبیر اظهار کرد:از ابتدای اسفند تا ۱۲ اسفند شرایط صعودی  کرونا  را در گلستان داشتیم و از این تاریخ تا هفته اول فروردین‌ماه نیز اوج بیماری در استان بود.بعد از آن روند نزولی شد و به نقطه‌ای ثابت رسید اما از دو هفته قبل شاهد روند صعودی شیوع بیماری هستیم.

وی افزود:در فرودین ماه مطالعات زیادی صورت گرفت و بعد از آن اعلام شد چنانچه مدیریت درست نشود ممکن است آخر فصل بهار یا اول تابستان پیک دیگری داشته باشیم.الان به همان پیک رسیده‌ایم که اهمیت زیادی دارد.

مشاور رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان با بیان اینکه چرخش حرکت ویروس در این فصل سال بیشتر است، گفت:به دلیل استفاده از سیستم تهویه مطبوع و کولر، امکان پخش ویروس در محیط چندین برابر می‌شود.به همین علت است که در استان‌های جنوبی کشور از یک ماه قبل شیوع بیماری را به وفور داریم.

کبیر با بیان اینکه در گلستان هم شیوع مجدد ویروس کرونا را از شرق استان داشتیم، گفت:به دلیل گرمای هوا در این مناطق مردم به سمت استفاده از سیستم سرمایشی بیشتری در محیط‌های تجمعی رفتند.همین امر باعث شد که شیوع ویروس در این مناطق افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه امروز مدیریت کرونا در این شرایط سخت‌تر از اسفند و فروردین است، تصریح کرد:نظارت و مدیریت بر واحدهای  اقتصادی  که چرخه اقتصادی‌شان را در کنار مراقبت‌های  بهداشت ی انجام دهند، مشکل است.در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا استفاده از ماسک برای مردم سخت است و خطرپذیری ویروس بیشتر می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اتخاذ تمهیدات لازم، گفت:اگر پیشگیری را در دستور کار خود قرار ندهیم، علاوه بر افزایش شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری، مشکلات اقتصادی مردم هم تداوم خواهد داشت.


http://www.caspiankhabar.com/90887



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96