اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کمبود تخت بیمارستانی در شرق گلستان/ باید محدودیت‌های بیشتری اعمال شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به محدودیت تخت‌های بیمارستانی به ویژه در شرق استان گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم که در شرق استان متناسب با جمعیت آن، تعداد تخت‌ها کم و محدود است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  عبدالرضا فاضل  ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با  کرونا  اظهارداشت:در هفته‌های اخیر و با افزایش تعداد مبتلایان شاهد روند صعودی بیماری کرونا در استان هستیم که اکنون همه شهرهای گلستان در محدوده قرمز قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به محدودیت تخت‌های بیمارستانی به ویژه در شرق استان افزود:حدود 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی در استان داریم که در شرق استان متناسب با جمعیت آن، تعداد تخت‌ها کم و محدود است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گفت:برای اینکه برای بستری بیماران کرونایی به ویژه در شهرستان‌های شرقی استان دچار مشکل نشویم، به همکاری مردم برای رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی نیاز داریم.

وی ادامه داد:روند بستری بیماران در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرد و کادر درمانی  تلاش کرد تا بار بستری را نسبت به بیماران ترخیص شده به یک ثبات برساند.

فاضل با اشاره به جان باختن تعدادی از شهروندان در اثر این بیماری گفت:بیمارستان‌های استان تقریبا به وضعیت اشباع رسیده‌اند و فقط رعایت کردن مردم می‌تواند اوضاع را کمی بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت، کلاله، آق قلا و بندرترکمن تکمیل شده است، اظهارداشت:باید با افزایش محدودیت‌ها و نظارت بر نحوه اجرای مصوبه‌ها، روند شیوع را نزولی کرده تا بار مراجعات به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های استان گفت:دغدغه تأمین اکسیژن برای بیماران وجود دارد که تا دو هفته آینده با خرید تجهیزات جدید این مشکل برطرف می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/90920



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96