اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ورود سامانه بارشی جدید به گلستان از عصر سه شنبه
مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی به گلستان از عصر سه شنبه خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  نوربخش داداشی  مدیرکل  هواشناسی  گلستان، گفت:در حال حاضر آسمان گلستان قسمتی تا نیمه ابری است و در ارتفاعات رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.


او افزود:روز سه شنبه شرایط جوی استان پایدار است، اما از عصر به تدریج آسمان گلستان ابری می‌شود و از شب سه شنبه شاهد رگبار و رعد وبرق به همراه وزش شدید باد در استان هستیم.


مدیرکل هواشناسی گلستان گفت:طبق نقشه‌های فعلی این وضعیت تا پایان هفته در گلستان ادامه دارد.


داداشی در رابطه با  بارش ‌های نقطه‌ای که منجر به وقوع سیلاب می‌شود، گفت:بارش‌های نقطه‌ای در فصل گرم سال با رشد ابر‌های جوششی اتفاق می‌افتد، به این صورت که زمان شکل گیر‌ی ابر‌ها از شروع تا خاتمه به دو ساعت هم طول نمی‌کشد و ما شکل گیر‌ی این ابر‌ها را از طریق رادار‌های هواشناسی متوجه می‌شویم و هشدار‌های لازم را به شهر‌ها می‌دهیم.


او افزود:از آنجایی که ماهیت بارش‌های نقطه‌ای به گونه‌ای است که از قبل برروی رادار و ماهواره هواشناسی قابل پیش بینی نیست امکان اینکه این بارش‌ها دقیقاً در چه نقطه‌ای از استان به وقوع بپیوندد و میزان شدت آن چقدر است قابل اطلاع رسانی نیست.


داداشی ادامه داد:کل بارش ۱۰۰ میلی متری در مینودشت طی مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه رخ داده است و چنانچه بارش‌های نقطه‌ای در چند نقطه از استان و هاهنگ رخ دهد خسارت‌های مخربی ایجاد می‌کند همانند اتفاقی که در سال ۹۶ رخ داد.


http://www.caspiankhabar.com/90922



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96