اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس فدراسیون سوارکاری: دوپینگ اسبدوانی را به نابودی کشانده است
رئیس فدراسیون سوارکاری بابیان اینکه دوپینگ دارد اسبدوانی ما را نابود می‌کند، گفت: حل این مشکل نیاز به عزم ملی دارد؛ باید با دوپینگ با جدیت برخورد کرد.

به گزارش  کاسپین خبر به نقل از ایسنا، مسعود خلیلی ظهر سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در مجمع انتخابات هیئت سوارکاری استان گلستان اظهار کرد:۶۴۷ میلیون تومان جریمه  دوپینگ  در سوارکاری داشتیم.شش نفر مجموعاً بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

وی افزود:به خاطر اینکه مسابقات متوقف نشود، افرادی که جریمه دوپینگ می‌شوند، هفته بعد بخشیده می‌شود و در رقابت‌ها حاضر می‌شوند.برای چه با سختی نمونه‌برداری و به خارج از کشور منتقل کنیم و بعد از آن هم بگوییم عیبی ندارد و فرد بعد از جریمه مجدداً در رقابت‌ها شرکت کند.با آموزش جوانان شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که به‌جای مثلاً ۲۰۰ مربی ۴۰۰ تا مربی داشته باشیم که این موضوع بوجود نیاید.

رئیس فدراسیون سوارکاری بابیان اینکه تداوم این کار اسب دوانی ما را غیرشرعی می‌کند، تصریح کرد:با اتفاق‌هایی که شاهد آن هستیم شاید به ما ایراد بگیرند که دیگر این کار پیش‌بینی نیست و اسمش قماربازی است.متأسفانه دوپینگ رواج پیدا کرده و باید با آن به‌طور جدی برخورد کرد.

خلیلی در ادامه گفت:نگاه به ورزش اسبدوانی تنها جنبه ورزشی و تفریحی آن نیست و جنبه اقتصادی این ورزش هم موردتوجه است.افراد زیادی خصوصاً در استان گلستان رزق و روزی آنها اسبدوانی، پرورش اسب، آموزش اسب و چابکسواری و...شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴ سال از زمان عضویت ما در فدراسیون جهانی اسبدوانی می‌گذرد، خاطرنشان کرد:در اسبدوانی باید کم‌کم به سمت روش‌های استاندارد حرکت کنیم، در غیر این صورت سرمایه‌گذاری که مالک و پرورش‌دهنده انجام داده به هیچ جا نخواهد رسید.

رئیس فدراسیون سوارکاری با انتقاد از کم‌توجهی به سرانه فضاهایی که در اختیار سوارکاری و اسبدوانی قرار دارد، گفت:وقتی اسب‌ها در این استان جای مناسبی برای نگهداری ندارند، چگونه می‌توان گفت که گلستان مهد اسبدوانی کشور است؟ باید با پیگیری مسئولان مجموعه‌های مناسب در این بخش ایجاد شود.

خلیلی با اشاره به اینکه نسبت به سایر رشته‌ها در این استان کم‌لطفی شده است، گفت:با توجه به شرایط استان می‌توان رشته‌های استقامت و پرش را در این استان گسترش داد.به ورزش بانوان نیز باید توجه ویژه داشت.

وی بیان کرد:از سال قبل پیگیر آن هستیم که اسب و اسبدوانی ما به خارج از کشور برود.سال قبل از کشور ترکیه دعوت‌نامه داشتیم اما به خاطر اینکه اسب‌های ما منطبق با کورس آنها نبود، در مسابقات شرکت نکردیم.نیاز است به این بخش هم توجه ویژه شود و بعد از خروج از شرایط کرونایی، شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که در خارج از کشور هم حضور داشته باشیم.

با رای اعضای مجمع انتخابات هیئت سوارکاری استان گلستان،«ناصر رزاقیان»به مدت ۴ سال به‌عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.


http://www.caspiankhabar.com/90931



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96