اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گرمای تابستان و قطعی‌های برق در شهرها و روستاهای گلستان/ خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم
در حالی‌که دمای هوا در روزهای اخیر به بالای ۴۰ درجه و در برخی روزها به ۴۶ درجه سانتی‌گراد رسیده، قطعی‌های برق در مناطق شهری و روستایی مردم را کلافه کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، در هفته‌های اخیر اغلب شهرهای گلستان دمای بالای 40 تا 46 درجه را تجربه کرده‌اند.در این بین اما قطعی‌های بی‌حساب و کتاب و بدون اطلاع قبلی به شهروندان، نوسانات زیاد  برق  در برخی مناطق روستایی و حتی شهری بویژه در شرق استان سبب گلایه‌مندی مردم شده است.

وجود نیروگاه برق علی آبادکتول و نیروگاه‌های کوچک مقیاسی که در برخی مناطق ایجاد شده هم نتوانسته در فصل گرم سال به داد مردم این استان برسد.

در روزهای اخیر در برخی مناطق  گرگان  برای بیش از یک تا دو ساعت برق قطع شده و در برخی مناطق روستایی نیز این اتفاق در اغلب روزها به ویژه در ساعات اوج گرما رخ می‌دهد.

نوسانات برق هم سبب آسیب به لوازم برقی برخی شهروندان شده که انتقادات زیادی نسبت به آن دارند.

علی‌اکبر نصیری، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این باره گفته خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم فقط روز گذشته افت فرکانس داشتیم که تعمیرات انجام شد.

وی درباره این قطعی‌های گاه و بیگاه برق افزود:به علت اوج بار پست‌های فوق توزیع و خطوط انتقال پربار می‌شوند و برای اینکه آنها را حفظ کنیم مجبوریم خاموشی بدهیم.

مدیرعامل شرکت برق استان بیان داشت:این خاموشی‌ها محدود است و در اوج بار بین ساعات یک تا پنج عصر اتفاق می‌افتد و بعد از آن برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان 700 مگاوات برق تولید می‌شود، گفت:میزان مصرف در روزهای گرم سال و اوج بار دوبرابر این میزان است.میانگین مصرف در استان یک‌هزار و 200 کیلووات است که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به گرمای هوا به یک‌هزار و 400 کیلووات افزایش پیدا کند.

نصیری افزود:امسال باید 200 کیلووات در مصرف برق استان صرفه‌جویی کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی درباره کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در استان گفت:این موضوع را پیشنهاد دادیم که تصویب شد و به تأیید استاندار هم رسید اما هنوز کشوری اقدامی نشده و ما نیز دست نگه داشتیم.

مدیرعامل شرکت برق استان این را هم گفت که امروز اوج بار بسیار بالاست و مصرف برق در بدترین حالت قرار دارد اما از فردا با کاهش دمای هوا وضعیت بهتر خواهدشد.


http://www.caspiankhabar.com/90997



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96