اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ماجرای مسمومیت اهالی یک روستا در گرگان؛ علوم پزشکی: در حال بررسی هستیم
چند روزی است که موضوع مسمومیت حدود ۳۵۰ نفر از اهالی روستای محمدآباد گرگان خبرساز شده و مردم این روستا معتقدند آلودگی در آب شرب سبب بروز اسهال و استفراغ شدید شده در حالی که آب و فاضلاب استان این موضوع را رد می‌کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، یکی دو روز مانده به عید قربان تعداد زیادی از اهالی  روستا ی محمدآباد گرگان با علایم اسهال و استفراغ شدید راهی مراکز درمانی شدند.اهالی معتقدند که آلودگی در آب شرب روستا علت اصلی مسمومیت آنان بوده در حالی که آب و فاضلاب استان این موضوع را رد می‌کند.

یکی از اهالی این روستا، گفت:یکی دو روز مانده به عید قربان این علایم در بسیاری از اهالی روستا مشاهده شد و خیلی‌ها را روانه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کرد.

وی گفت:تقریبا در هر خانه‌ای 3 تا 4 نفر چنین مشکلی پیدا کردند و به نظر ما این اتفاق به علت آلودگی آب شرب است.یکی از احتمالات قوی این است که زمانی که آب شرب برخی شهرک‌های گرگان قطع شده، ابتدای اتصال آن"فاضلاب"در شبکه جاری شده است.البته این موضوع را آب و فاضلاب استان با استناد به آزمایشاتی که تاکنون انجام شده رد می‌کند.

آب و فاضلاب استان در چند نوبت آزمایشات میکروبی و کلرسنجی آب روستای محمدآباد را انجام داد که عاری از هر گونه آلودگی بود با این حال موضوع به خاطر اهمیت آن همچنان در دست پیگیری است.

در همین باره سیدمحسن علوی‌نیا مدیر گروه بهداشت محیط استان گلستان، اظهار داشت:چند روز قبل با  مرکز بهداشت  تماس گرفتند و گفتند عده‌ای از افراد در روستای محمدآباد شهرستان گرگان دارای علایم اسهال و استفراغ هستند.بلافاصله تیم شهرستانی ما متشکل از  بیماری ‌ها و بهداشت محیط و تیم استانی به این روستا اعزام شدند و در این روزهای اخیر هم هر روزه تیم‌های شهرستانی ما در این روستا حضور دارند.

وی گفت:نخستین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود این است که این افراد در یک مراسمی از یک منبع غذایی یا آبی مشترک استفاده کرده باشند.بررسی‌های ما نشان می‌دهد مراسمی که قرار باشد بخشی از اهالی روستا در آن شرکت کرده و از آب یا غذای مشترک استفاده کرده باشند برگزار نشده برای همین باید به سراغ فرضیه دیگر که احتمال آلودگی آب است می‌رفتیم.

علوی‌نیا افزود:نمونه‌برداری‌های میکروبی گرفته شده از آب سالم بوده و نتیجه کلرسنجی نیز بین 5 تا 7 دهم بوده که این عدد مناسبی است.علاوه بر این روز گذشته آزمایش شیمیایی آب را انجام دادیم که نشان از بیماری یا آلودگی در آن وجود نداشت.

وی گفت:تا الان چیزی مبنی بر آلودگی آب وجود ندارد اما قبل از آن در یک مقطعی آب روستا قطع شد که از یک منبع دیگر تأمین شده است برای همین باید سوابق آب را هم بررسی کنیم.

مدیر گروه بهداشت محیط استان خاطرنشان کرد:بر اساس لیست خطی که گروه بیماری‌های مرکز بهداشت در اختیار دارد حدود 60 نفر در روستای محمدآباد دچار این مشکل شدند که خیلی زود هم بهبود پیدا کردند.

وی درباره احتمال عفونت  کرونا یی بین اهالی این روستا گفت:کرونا یک بیماری هزار چهره است اما چون همراه با سرفه، تب و تنگی نفس نبوده بعید به نظر می‌رسد که موضوع کرونا باشد اما شاید نیاز باشد نمونه برداری انجام شود به هر حال باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.


http://www.caspiankhabar.com/91018



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96