اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد

احتمال سیلاب پاییزی در گلستان/ در حاشیه رودخانه ها اتراق نکنید
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در گلستان احتمال سیلاب در برخی از نقاط استان وجود دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  نوربخش داداشی  اظهارکرد:از روز گذشته(یکشنبه)با ورود سامانه سرد و ناپایدار وارد گلستان شاهد بارندگی، کاهش دما و پدیده مه به ویژه در مناطق کوهستانی بوده ایم.

وی افزود: اوج فعالیت این سامانه  بارش ی از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا خواهد بود و با توجه به بارش های پاییزی و افزایش دبی آب رودخانه ها احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

داداشی بیان کرد: طی مدت فعالیت سامانه بارش های قابل ملاحظه ای در استان خواهیم داشت و پیش بینی می شود تا ۵۰ میلی متر بارندگی را در برخی از نقاط شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: رعدوبرق، مه گرفتگی، وزش شدید و موقتی باد از دیگر فعالیت های این سامانه جوی در استان است.

مدیرکل  هواشناسی  به مردم توصیه کرد:با توجه به شدت بارندگی در مناطق مختلف استان و بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع پدیده مه از تردد غیرضرور به ویژه در جاده‌های کوهستانی خودداری کرده کنند.

همچنین سرپرست گروه مطالعات آب‌های سطحی شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم گفت:با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان و با توجه به ماهیت بارش‌های فصلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و افزایش نسبی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

سیدمحمد حسینیه از هم استانی‌ها و گردشگران خواست در این مدت در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.


http://www.caspiankhabar.com/91226



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96