اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وجود ۱۱۰ هزار واحد غیرمقاوم در گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از وجود ۱۱۰ هزار واحد غیرمقاوم در استان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل  بنیاد مسکن  گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد کم دوام در ۹۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار گلستان وجود دارد و اگر مردم پای کار باشند به خوبی می‌توانیم در مسیر مقاوم سازی‌ واحد‌ها گام برداریم.

حسینی گفت:یکی از برنامه‌های ما در سال ۹۹ شروع عملیات مقاوم سازی ۷ هزار واحد است که ۳۵۰ میلیون تومان بابت آن ابلاغ شده و توزیع شهرستانی آن هم انجام شده است.

او افزود:در  زلزله  ۵.۲ ریشتری اخیر که در شهرستان  مراوه تپه  رخ داد ۳۰ روستا تحت تاثیر قرار گرفته و تا کنون ۱۵ پس لرزه ثبت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گفت:در ارزیابی‌ها مشخص شد ۲۵۰ واحد خسارت دیده اند که از این آمار ۲۱۰ واحد احداثی و ۴۰ واحد تعمیری است.

حسینی با اشاره به اینکه با آمدن پس لرزه‌ها ترک برخی از خانه‌ها عمیق‌تر شده است، افزود:از آنجایی که شهرستان مراوه تپه به لحاظ داشتن واحد غیر مقاوم رتبه یک استان را داراست اگر بعد از پس لرزه‌ها افراد دچار خسارت شدند به بنیاد مسکن مراجعه کنند چراکه ما در این زمینه محدودیتی نداریم.


او ادامه داد:در زمان سیل هم ۷۰۰ واحد در این شهرستان تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند، همچنین در طرح محرومان ۵۵۰ واحد در این منطقه ساخته شد.


http://www.caspiankhabar.com/91231



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96