اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش کرونا در گلستان

ضرورت خانه نشینی در تعطیلات اربعین/ گلستان پذیرای مسافران نیست
گلستان در وضعیت هشدار کرونا بوده و با توجه به در پیش بودن تعطیلات اربعین، از مردم خواسته شده که از سفرهای غیرضروری به استان خودداری کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر:حدود هشت ماه از شیوع ویروس  کرونا  در کشور می‌گذرد و طی این مدت، این بیماری نوسانات مختلف را تجربه و تغییر رنگ داده و هم اکنون ۲۷ استان کشور در شرایط قرمز قرار دارند.

در این مدت همواره تأکید به رعایت فاصله فیزیکی و زدن ماسک بوده و کارشناسان تذکر داده اند که از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

استان گلستان در شرایط هشدار کرونا قرار داشته و حال در آستانه تعطیلات  اربعین  حسینی و خطر ورود به موج سوم این بیماری، مسئولان با توجه به احتمال افزایش سفرها به این خطه از شمال کشور، از مهیا نبودن بستر میزبانی خبر دادند و برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در گلستان در دستور کار قرار گرفته است.

هر چند شدت انتقال ویروس کرونا در استان گلستان در هفته‌های اخیر روند کاهشی به خود گرفته بود و تا حد زیادی به ثبات رسید ولی کاهش شهرستان‌های سفید این استان در آستانه تعطیلات اربعین و همچنین پتانسیل شیوع آنفلوانزای فصلی در این ایام، موجب شده تا همچنان گلستان در زمره استان‌های مستعد شیوع دوباره کووید ۱۹ قرار بگیرد.

درمانگران معتقد هستند که تغییر رفتار مردم، شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت و قرنطینه تمام کسانی که تماس نزدیک با بیماران مبتلا دارند از شگردهای مؤثر برای مقابله با شیوع کرونا است و لغو سفرهای غیرضرور و جلوگیری از انتقال ویروس به منطقه دیگر را اصلی ترین روش مهار این پاندمی می‌دانند.

اعمال محدودیت در تفرجگاه‌ها

اعمال برخی محدودیت‌ها در پذیرش مسافران در مراکز اقامتی و پذیرایی از دیگر روش‌هایی است که مدیران استان برای کاهش سفر به گلستان اتخاذ کرده اند.هر چند همزمان با این موضوع اماکن دیدنی و تفرجگاه‌های طبیعی و پارک‌های جنگلی استان هم دچار محدودیت تردد شده و از پذیرش مسافران و حتی بومیان در این مناطق جلوگیری می‌شود.

نگرانی از شیوع موج سوم کرونا سبب شد تا مدیران و درمانگران گلستان بار دیگر از مردم بخواهند که در تحقق شعار«در خانه بمانیم»پایبند باشند.

هرچند که مدت طولانی از محدود شدن سفرها و گردش‌های می‌گذرد اما بدون شک با رعایت اصول  بهداشت ی و عمل به گفته‌های مسئولان می‌توانیم این دوره را پشت سر بگذاریم.

النگدره بسته است

 فرماندار  شهرستان  گرگان  در خصوص منع تردد در تفرجگاه‌های گرگان اظهار کرد:محور النگدره تا اطلاع ثانوی مسدود بود و همچنین محدودیت رفت و آمد در ناهارخوران وجود دارد.

 محمد حمیدی  گفت:به دلیل قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در سطح کشور و همچنین وضعیت هشدار گلستان، گرگان آمادگی پذیرش مسافران را ندارد.

حمیدی اضافه کرد:برای جلوگیری از شیوع کرونا و عدم حضور مسافران در تفرجگاه‌های شهرستان از سه شنبه(۱۵ مهر)تا اطلاع ثانوی مسیر ماشین روی النگدره مسدود است.

وی بیان کرد:همچنین در تفرجگاه ناهارخوران هم محدودسازی اتراق را خواهیم داشت و در پایان هفته هم محدودسازی رفت و آمد خودروها را شاهد خواهیم بود.

حمیدی از همه مسافران خواست که برای استفاده از تفرجگاه‌ها به گرگان سفر نکنند چرا که شهرستان گرگان آمادگی پذیرش مسافر را ندارد.

افزایش خفیف بیماری در گلستان

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان هم گفت:استان در وضعیت هشدار کرونا داشته و طی روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران بستری هستیم.

طی هشت ماه گذشته کرونا پیامدهای اقتصادی زیادی به دنبال داشته بنابراین برای گذر از این شرایط باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد عبدالرضا فاضل  افزود:هفته گذشته ۶ شهرستان سفید داشتیم که هم اکنون این عدد به دو رسیده و سایر شهرستان‌ها زرد هستند.

وی ادامه داد:روزهای قبل کمتر از ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان بستری بودند که هم اکنون این تعداد به ۲۲۰ نفر رسیده است.

فاضل با اشاره به شیب آغاز شده بیماری، هشدار داد که با توجه به پیک سوم کرونا در اغلب استان‌های کشور، شروع این پیک در استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به تعطیلات اربعین از مردم خواست با توجه به شرایط هشدار گلستان به این استان سفر نکنند.

برنامه عمومی در اربعین نخواهیم داشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان هم گفت:با توجه به شرایط خاص کشور علی الخصوص برخی از استان‌های همجوار و شرایط نسبتاً شکننده کرونا در گلستان از هموطنان می‌خواهیم که به این استان شمالی سفر نکنند.

 عبدالرضا چراغعلی  با اشاره به تعطیلات اربعین افزود:طبیعتاً اگر در این ایام به گلستان که شرایط نسبتاً پایداری دارد سفری اتفاق می‌افتد شرایط این استان هم نامناسب خواهد شد.

وی بیان کرد:تمامی استان‌های همجوار گلستان در وضعیت قرمز کرونا بوده و طبیعتاً مسافرت و نقل و انتقال از استان‌های مجاور به گلستان مشکلاتی را هم برای خود مسافران و هم برای مردم گلستان ایجاد می‌کند.

چراغعلی تصریح کرد:از مردم و هموطنانی که قصد مسافرت به استان گلستان را دارند، تقاضا می‌کنیم آن را به تعویق انداخته و اربعین بهانه‌ای برای حضور در گلستان نشود زیرا هیچ برنامه عمومی برای این ایام نداریم.

وی با بیان اینکه نظارت جدی‌تری در این ایام بر تفرجگاه‌های گلستان صورت می‌گیرد، اضافه کرد:طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از اتراق مسافران در تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی جلوگیری خواهد شد.

چراغعلی تاکید کرد:در ایام اربعین هیچ برنامه متمرکزی پیش بینی نشده و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب برنامه‌های امسال اربعین را در خانه‌ها با خضوع و خشوع بیشتری و به شکل خاص برگزار می‌کنیم.

چراغعلی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌های این ایام، افزود:موکب هایی که در سنوات قبل در برنامه جهانی پیاده روی اربعین به مردم خدمات می‌دادند، امسال اعلام آمادگی کرده و در روز اربعین و روزهای پایانی صفر در برخی از نقاط برپا خواهند شد و خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل توزیع ماسک و تب سنجی و خدمات دیگر به مردم ارائه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان همچنین با اشاره به سنت پیاده روی به حرم امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر گفت:این آئین هم امسال برگزار نشده و نیروی انتظامی از تردد این افراد جلوگیری خواهد کرد.

کنترل ویروس کرونا بدون همراهی و همکاری و اعمال برخی از محدودیت‌ها میسر نیست لذا با توجه به شرایط شکننده و بی ثبات بیماری کووید ۱۹ در گلستان در تعطیلات پیش رو این استان آمادگی پذیرش مسافر را ندارد.


http://www.caspiankhabar.com/91232



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96