اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی برای زراعت چوب در گنبدکاووس
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت که در راستای طرح تنفس جنگل‌های هیرکانی و ممنوعیت برداشت از جنگل‌ و نیز باتوجه به نیاز چوبی کشور، طرح زراعت چوب در این شهرستان مرزی با پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی بابت هر هکتار به متقاضیان انجام می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، فرشید رحمانی روز شنبه افزود:دراین طرح ملی،  منابع طبیعی  علاوه بر پرداخت  تسهیلات  بانکی، نهال رایگان بین متقاضیان توزیع خواهد کرد.

وی اضافه کرد:مطابق برآورد کارشناسان منابع طبیعی از هر هکتار زراعت چوب پس از یک دوره چهار تا هفت ساله که نهال‌ها به درخت تبدیل شدند، ۲۵ مترمکعب چوب استحصال می‌شود که حداقل ۳۰۰ میلیون ریال برای کشاورز درآمد خواهد داشت.

رحمانی گفت:حاصلخیز بودن خاک منطقه و بالا بودن سطح آب سفره‌های زیرزمینی تا شعاع ۱۰ کیلومتری  گنبد کاووس، فرصت مناسبی برای زراعت چوب دراین شهرستان است.

رییس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس یادآور شد:از ۲ سال پیش زراعت چوب در ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده که امیدواریم این طرح ملی با استقبال بیشتر کشاورزان منطقه مواجه شود.

به گفته رحمانی، فصل کاشت نهال در طرح زراعت چوب که بیشتر از دو گونه"صنوبر و اکالیپتوس"هستند، اول آذر شروع می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و ۳۳۱ هزار هکتار عرصه‌های منابع ملی(مرتع) دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91246



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96