اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور فردا در استان گلستان برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور فردا به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی بازسازی شده از سیل پارسال توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی با یادآوری اینکه  بازسازی  واحدهای مسکونی  سیل ‌زده در استان گلستان خردادماه امسال به پایان رسید، اظهارداشت:حدود 22 هزار واحد مسکونی در سیل پارسال در استان خسارت دید که 7 هزار و 707 واحد احداثی و بیشتر از 14 هزار واحد تعمیراتی بود.

وی گفت:815 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در استان هزینه شده که 22 هزار خانوار از آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیادمسکن استان همچنین با اشاره به خسارت سیل پارسال به تأسیسات روبنایی روستاها و شهرها افزود:فردا(21 مهر)به صورت متمرکز 509 پروژه در قالب بازسازی تأسیسات روبنایی در 240 روستای استان و با اعتبار 50 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که 258 هزار نفر جمعیت از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه گلستان، استان پیشرو در بازسازی مناطق سیل‌زده است، گفت:تصمیم براین شد تا جشن متمرکز پایان بازسازی مناطق سیل‌زده سال 98 کشور به میزبانی استان گلستان برگزار شود.برهمین اساس فردا 66 هزار و 719 واحد مسکونی احداثای و 90 هزار 464 واحد تعمیری بازسازی شده در سیل پارسال، توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گفته حسینی برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور 4 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات و یکهزار و 708 میلیاردتومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی همچنین بیان داشت:بازسازی تأسیسات روبنایی در شهرها و روستاهای سیل‌زده کشور شامل 950 روستا با اعتبار 746 میلیارد تومان نیز فردا به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل بنیادمسکن استان افزود:70 هزارمین واحد بهسازی و نوسازی شده در روستاهای استان گلستان نیز فردا افتتاح می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/91252



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96