اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قوه قضائیه از مجازات مجرمین سابقه دار غافل نخواهد شد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان گفت: سیاست حبس زدایی با توجه به نوع اتهام و محکومیت افراد بوده و قوه قضائیه از مجازات مجرمان با سابقه و جرائم مهم غافل نخواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام  محمد اسماعیل زارعی کیایی  رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان در بازدید از بند نظامیان  زندان  گرگان گفت:برای ایجاد نظم عمومی و انتظام بخشی به جامعه به زندان نیاز داریم، اما نگاه به مجازات باید متفاوت باشد.

زارعی با بیان اینکه مجازات جایگزین بهترین راه برای حبس زدایی است، گفت:زندان و حبس آثار روحی و روانی بسیار منفی بر متهمین و خانواده‌ها دارد و حتی الامکان باید از صدور حبس جلوگیری کنیم.

او گفت:صدور قرار بازداشت موقت، استفاده از امتیاز آزادی مشروط، صدورحبس‌های تعلیقی و تخفیف مجازات از اختیارات قانونی قضات در کاهش جمعیت کیفری است.

زارعی تاکید کرد:در خصوص عفو‌های ابلاغی از قوه قضائیه در مورد کسانی که واجد شرایط هستند، سریعا باید تصمیم گیری کنیم تا افراد به موقع از این حق قانونی بهره‌مند شوند.

او گفت:هدف اصلی مجازات اصلاح افراد بوده و در برخی جرائم سنگین، فرد به عنوان مکافات و بازدارندگی کیفری  جرم  مجازات خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرنوشت محکومین برای سازمان قضایی بسیار مهم است، گفت:در صدور آراء جرائم خاص نظامی تا جایی که قانون اجازه می‌دهد به محکومین کمک خواهیم کرد.

او با بیان اینکه نظارت فرماندهان در پیشگیری از وقوع جرم اثر گذار است، گفت:رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و شیوع تخلفات کوچک منجر به ارتکاب جرم می‌شود.

او گفت:در استان گلستان جرائم مهم نظامی نداریم و بیشتر پرونده‌ها به صورت نیابتی در حال رسیدگی است.

او با ابراز رضایت از وضعیت کانون اصلاح و تربیت گرگان گفت:عملکرد مسئولین کانون در ایجاد بستر‌های مناسب به منظور برخورداری عادلانه مددجویان از امتیازات و حقوق مندرج در قانون، رفع معضلات و مشکلات قضایی بسیار مناسب بوده است.

سرهنگ محمد  سعید فاضل دادگر فرمانده انتظامی گلستان نیز افزود:این دو مقوله می‌تواند مانند یک سد محکم در مواجهه با جرم عمل کرده و فرد را از ارتکاب فعل مجرمانه باز دارد.

دادگر افزود:با مشاوره حقوقی به افرادی که زمینه جرم در آن‌ها وجود دارد می‌توانیم تمام قد در مقابل وقوع جرم ایستادگی کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/91257



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96