اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اعزام 65 نیروی جدید برای مهار آتش به منطقه توسکستان گرگان/عملیات اطفا ادامه دارد
مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: صبح امروز ۶۵ نیروی جدید و تازه نفس برای مهار آتش به منطقه توسکستان گرگان اعزام شدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قادری مدیرکل  مدیریت بحران  گلستان، در مورد آخرین وضعیت آتش سوزی منطقه جنگلی  توسکستان  گفت:چند نقطه از جنگل توسکستان آتش سوزی وجود دارد و بر این اساس  استاندار  گلستان صبح امروز در اداره  منابع طبیعی  جنگل توسکستان برای جلسه ستاد استانی حضور یافت.

او ادامه داد:هماهنگی بین دستگاه‌ها انجام شد و دستوراتی که لازم بود صادر و بر آن تاکید شد.

قادری گفت:نقشه عملیاتی برای، منابع طبیعی محیط زیست و هلال احمرمشخص شد تا به چه نقاطی رفته و عملیات اطفا را انجام دهند.

اوهمچنین گفت:از ابتدای صبح تا الان بالگرد اطفا چند پرواز داشته و امروز شرایط جوی نسبتا مساعد است که البته نقاط صعب العبور شرایط را سخت کرده است و امیدواریم امروز مشکلات کمتر شود و  حریق  کنترل شود.

این مقام مسئول گفت:دیروز آتش تا روغن دره پیشروی کرده بود که تحت کنترل قرار گرفت، اما هنوز خاموش نشده و امروز ۶۵ نیرو‌های جدید به این نقطه فرستاده شدند، اما در مجموع ۸۵ نفر نیروی عملیات اطفا در انجام می‌دهند.

نیرو‌های امدادی و نیرو‌های پشتیبانی در کل، ۴۰۰ نفر هستند که در منطقه توسکستان برای اطفای آتش تلاش می‌کنند.


هلی برد نیرو‌ها و تجهیزات به مناطق سخت ارتفاعات توسکستان

اعزام 65 نیروی جدید برای مهار آتش به منطقه توسکستان گرگان/عملیات اطفا ادامه دارد

حق شناس استاندار گلستان امروز در جلسه فوری با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به قرارگیری منطقه در وضعیت سخت افزود:قرار بر این شد در قسمتی از مناطق که سخت العبور است نیرو‌ها هلی برد گردند.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت منطقه گفت:ضروری ست برای استقرار نیرو‌ها در منطقه گجه مکان مناسبی برای فرود هلی کوپتر مشخص شود تا نیرو‌ها بتوانندهلی برد شوند و کمپ جدید نیز در منطقه احداث شود.

ابوطالب قزل سفلو نیز در این جلسه گفت:طی تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که در منطقه ارتفاعی موسوم به گجه گروهی از نیرو‌ها به ارتفاع منطقه هلی برد شده و گروه دیگر نیز از پایین دست به داخل دره اعزام شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت:در منطقه روغن دره نیز، گروهی از نیرو‌های حفاظتی هلی برد شده و در داخل دره که دسترسی به آن سخت است آب پاشی هوایی صورت می‌گیرد.


http://www.caspiankhabar.com/91328



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96