اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



توسعه همکاری‌های گرگان و گوانگ‌ژو/پروژه شهر هوشمند با کمک چینی‌ها اجرا می‌شود
شهردار گرگان بر توسعه همکاری‌ها با گوانگ‌ژو تأکید کرد و گفت: پروژه شهر هوشمند با کمک چینی‌ها در گرگان اجرایی می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  عبدالرضا دادبود  عصر امروز در نشست پیگیری اجرای تفاهم نامه خواهرخواندگی با  شهرداری  گوانگ‌ژو به نشست مشترک با سرکنسولگری جدید ایران در  چین  اشاره کرد و اظهار داشت:در جلسه‌ای که به تازگی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانگ‌ژو داشتیم، توافقات بسیار خوبی در راستای توسعه تفاهم نامه خواهرخواندگی صورت گرفته است.

دادبود افزود:تشکیل کارگروه توسعه روابط  گرگان –گوانگ‌ژو یکی از موضوعات مهمی بود که به تایید استاندار گلستان نیز رسید و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:باتوجه به گستردگی مذاکرات و اهمیت تفاهم نامه، سطح وسیعی از موضوعات  اقتصادی ، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره در سراسر استان می تواند تحت پوشش قرار بگیرد و نیاز است مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود:در همین راستا از سوی استاندار مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان پای کار بیایند و موضوعات توافق نامه در قالب یک کارگروه پیگیری شود.

راه اندازی اتاق شهرداری گرگان در شهر گوانگ‌ژو

دادبود از راه‌اندازی اتاق در شهرهای گرگان و گوانگ‌ژو خبر داد و گفت:یکی از موضوعات مورد توافق با سرکنسولگری، راه‌اندازی اتاق گرگان در شهرداری گوانگ‌ژو و اتاق گوانگ‌ژو در شهرداری گرگان بوده است.

وی بیان کرد:باتوجه به اهمیت و ظرفیت پیمان خواهرخواندگی، پیگیری‌های ما به گونه‌ای خواهد بود که کل استان و حتی سایر شهرها از این توافق بهره‌مند شوند.

شهردار گرگان اظهار داشت:به منظور بهره‌مندی از ظرفیت لجستیکی بیشتر مقرر شد ارتباطاتی با بنادر نزدیک به شهر گرگان صورت بگیرد و موضوع ارتقای ظرفیت حمل و نقل دریایی نیز علاوه بر خطوط جاده‌ای، ریلی و هوایی مورد بحث قرار گرفت.

دادبود به ایجاد پایگاه داده در راستای همکاری در زمینه‌های صنعتی، تجاری، کشاورزی و فرهنگی و غیره اشاره کرد و بیان داشت:ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی گوانگ‌ژو در گرگان که توسط این شهرداری پیشنهاد داده شده بود جزو اولویت‌هایی است که از سوی شهرداری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی به برنامه‌های توسعه پایدار اشاره و گفت:به منظور بهره‌مندی از کمک‌های رسمی برای توسعه پایدار مقرر شد طرح‌هایی با محوریت محیط زیست، منابع طبیعی و حمل و نقل پایدار تعریف شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های گوانگ‌ژو و کمک‌هایی در قالب وام‌های بلندمدت که از سوی طرف چینی تامین می‌شود، استفاده کنیم.

وی از پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص ایجاد شرکت مشترک برای خشکه کاری برنج خبر داد و در ادامه گفت:در این نشست همچنین مباحثی در حوزه‌های صنعت کشاورزی و غذایی، ایجاد فضای اختصاصی برای پارک علم و فناوری در شهر شنزن چین و تبادل غرفه‌های نمایشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیگیری اجرای پروژه شهر هوشمند با کمک چینی‌ها

شهردار گرگان تصریح کرد:در حوزه مدیریت شهری نیز مقرر شد پروژه‌هایی در قالب شهر هوشمند با همکاری شهرداری گوانگ‌ژو تعریف شود و در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

دادبود در ادامه بیان داشت:برگزاری سمپوزیوم با محوریت موضوعات تاریخی و باستان شناسی ایران و چین و سایر حوزه‌های فرهنگی، امکان همکاری در زمینه تولید فیلم باتوجه به اعلام آمادگی کارگردانان معتبر ایرانی و ایجاد روابط در رشته‌های ورزشی پرطرفدار استان مانند بسکتبال، والیبال و کبدی در دستور کار این نشست قرار گرفت.

وی به ایجاد باشگاه دیپلماتیک اشاره کرد و گفت:راه اندازی باشگاه دیپلماتیک با مشارکت بخش خصوصی در شهرداری با موضوعات صنایع دستی و فرهنگی ملل به ویژه گوانگ‌ژو و رستوران‌های بین المللی مورد بحث قرار گرفت.

شهردار گرگان افزود:استاندار نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استانی به ویژه در زمینه منطقه آزاد، بازرگانی و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای گسترش و توسعه هرچه بیشتر روابط گرگان و گوانگ‌ژو را خواستار شد.


http://www.caspiankhabar.com/91330



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96