اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پرواز بالگرد آب‌پاش برای خاموش کردن آتش زیر خاکستر در توسکستان
پرواز بالگرد و تخلیه چهار سبد آب برای خاموش‌کردن باقیمانده آتش زیر خاکستر جنگل توسکستان آخرین اقدامات امروز سه‌شنبه گروه‌های امدادی برای آسودگی خاطر از شعله‌ور نشدن دوباره حریق در این عرصه جنگلی هیرکانی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،، پایش زمینی منطقه جنگلی  توسکستان  هم برای خاموش‌کردن باقیمانده آتش با اعزام چند گروه از نیروهای  منابع طبیعی  و محیط زیست امروز ادامه یافت.

مدیرکل دفتر  مدیریت بحران  استانداری گلستان در این باره گفت:در بازدید هوایی روز گذشته دود ناشی از کُنده درختان، زغال و خاکستر برجای مانده از آتش یک هفته‌ای در درون درختان مشاهده‌شد که با پایش زمینی نیروهای اعزامی و خاموش کردن آتش زیر خاکستر نگرانی از بین رفت.

سیدرضا قادری اظهار داشت:صبح امروز(سه شنبه)و در ادامه پایش جنگل توسکستان، دود جزیی در چند نقطه گزارش شد که در یک منطقه سخت گذر و صخره‌ای از توان بالگرد و سبد آب‌پاش برای خاموشی کامل آن استفاده شد.

وی بیان کرد:در زمان حاضر آتشی در منطقه مشاهده نمی شود اما ممکن است در درون درختان قطور آثار برجای مانده از خاکستر و گدازه‌های ریز و زغال باقی مانده باشد که نیروهای مستقر در منطقه سعی در خاموشی و از بین آنها دارند.
در لحظه انتشار این خبر؛ علی اصغر نکویی رییس اداره منابع طبیعی گرگان گفت که پایش تیم های امدادی در جنگل توسکستان با اطمینان از خاموش شدن آتش به پایان رسیده و این گروه ها در حال بازگشت به مرکز فرماندهی عملیات هستند.

کنترل آتش در منطقه سخت گذر توسکستان به کمک افزون بر ۶۰۰ نیرو اعم از جنگلبان، هلال احمر، کوهنورد، بسیج، ارتش، محیط‌بان و بومیان منطقه با استفاده از دو فروند بالگرد طی نزدیک به ۱۰ روز مهار و در پی باران اخیر که در برخی نقاط بصورت برف بارید؛ خاموش شد.

آتش که گفته می شود دخالت انسانی با احتمال قوی از سوی شکارچیان بوده است علاوه بر گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی(نیمه چوبی)تعدادی از تنه های درختان جنگلی را سوزاند.

هنوز وسعت منطقه آتش سوزی برآورد دقیق نشده است.

توسکستان در ادامه جنگل‌های هیرکانی و در ارتفاعات حائل استانهای گلستان و سمنان حدفاصل شهرستانهای گرگان-شاهرود قرار دارد و ارتفاع منطقه آتش افزون بر ۲ هزار متر است.


http://www.caspiankhabar.com/91331



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96