اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آغاز محدودیت‌های کرونایی یکماهه در گرگان و گنبدکاووس/ تفرجگاه‌های گرگان مسدود شد
شهرهای گرگان و گنبدکاووس مشمول محدودیت‌های کرونایی یک ماهه هستند که این محدودیت‌ها و برخی ممنوعیت‌ها از امروز در این شهرها آغاز شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با  کرونا ، محدودیت‌هایی برای شهرهای پرجمعیت و دارای وضعیت قرمز پیش بینی شد که در استان گلستان شهرهای  گرگان  و  گنبد کاووس مشمول این محدودیت‌ها شدند.

هرچند به جز این دو شهر، وضعیت در 7 شهرستان دیگر استان هم قرمز است و روند ابتلا به بیماری کرونا و همچنین تعداد بستری‌شدگان روز به روز در حال افزایش است.

آنطور که رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گفته، گلستان با تأخیری بیشتر از یکماهه درگیر موج سوم کرونا شده است.

در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز محدودیت‌هایی برای شهرهای قرمز پیش بینی شده و در عین حال در گرگان و گنبدکاووس، محدودیت‌های ستاد ملی اعمال می‌شود.

 محمد حمیدی ،  فرماندار  گرگان با اشاره به آغاز محدودیت‌های کرونایی یکماهه در این شهر اظهار داشت:براساس تقسیم بندی مشاغل به گروه‌های یک تا چهار، فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای قرمز ممنوع است و برای فعالیت‌گروه شغلی دو نیز محدودیت‌هایی پیش بینی شده است.

وی گفت:براساس مصوبه ستاد ملی فعالیت پاساژها و مراکز خرید و فروش غیر موادغذایی، مسابقات ورزشی، مساجد و مصلی‌ها، قنادی‌ها، مکان‌های تهیه و طبخ غذا، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودروها، فروشگاه‌های اسباب بازی، لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، فروشگاه‌های پوشاک و پارچه فروشی، آتلیه، مشاوران املاک، مبلمان، لوازم تحریر و لوازم آرایشی و  بهداشت ی و غیره از ساعت 18 هر روز به مدت یکماه ممنوع خواهد بود.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد:هدف از اجرای این محدودیت‌ها ماندن مردم در خانه و افزایش فاصله گذاری فیزیکی است، نباید مردم تصور کنند که فعالیت کسب و کارها که از ساعت 18 تعطیل می‌شود به معنای این است که آنان می‌توانند در تفرجگاه‌ها حضور پیدا کنند.

وی بیان داشت:تفرجگاه‌های گرگان از جمله ناهارخوران و النگدره در شرایط قرمز کرونایی مسدود است؛ ضمن اینکه ممنوعیت تردد از ساعت 16 تا 21 هر شب در محور ناهارخوران برقرار است.

وی گفت:نمایندگان دادستانی، نیروی انتظامی، تعزیرات و شبکه بهداشت بر لزوم اجرای مصوبه‌ها و تعطیلی اماکن شغلی نظارت خواهند داشت و با هرگونه سهل‌انگاری و تخلف برخورد می‌کنند.

در گنبدکاووس به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان گلستان نیز محدودیت‌های کرونایی از امروز به اجرا در آمده است.

 عبدالقدیر کریمی ، فرماندار ویژه این شهرستان از اصناف و اتحادیه‌ها خواسته تا این محدودیت‌ها را رعایت کنند.

وی گفته شیوع کرونا در این شهرستان روندی افزایشی دارد و مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برای کنترل و کاهش شیوع این بیماری کمک کنند.


http://www.caspiankhabar.com/91333



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96