اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس دیوان عالی: با ‌رای دیوان بزرگ‌ترین کارخانه نساجی خاورمیانه‌ تولید را از سر گرفت/نگاه حمایتی دستگاه قضا به تولید
رئیس دیوان عالی کشور به نگاه حمایتی دستگاه قضا از تولید اشاره کرد و گفت: در همین راستا به تازگی و با صدور رای دیوان بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، تولید را از سر گرفت.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست با روسای دادگستری‌ها و قضات استان گلستان از به روز شدن رسیدگی پرونده‌ها در محاکم دیوان خبر داد و اظهار داشت:بیش از 8 هزار پرونده ماده 477 موجودی پارسال محاکم دیوان، امسال رسیدگی شد که با تعیین تکلیف این پرونده‌ها، شاهد به روز شدن رسیدگی‌ها در محاکم دیوان هستیم.

وی به نگاه حمایتی دستگاه قضا از تولید اشاره کرد و گفت:در همین راستا به تازگی و با صدور رای دیوان بزرگ‌ترین کارخانه نساجی خاورمیانه، تولید را از سر گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه سخنان خود از قضات خواست تا با خلاقیت و ابتکار خود شیوه کار رسیدگی‌ها را تغییر دهند تا هم سرعت رسیدگی‌ها بیشتر شود و هم مردم، زودتر به حق خود برسند.

 وی افزود:فهرست‌نویسی پرونده‌های مهم و حجیم از جمله راهکارهای ساده و کارگشاست که به سرعت رسیدگی‌ها به ویژه در پرونده‌هایی که از استان‌ها به محاکم دیوان ارسال می‌شود‌، کمک می‌کند.

مرتضوی مقدم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اجرای عدالت و احقاق حق وظیفه اصلی دستگاه قضایی است گفت:این وظیفه با صدور آرای مستدل و محکم از سوی قضات ما محقق می‌شود.

توجه به عواقب رای نکته دیگری بود که رئیس دیوان عالی در سخنان خود به آن اشاره کرد و از قضات خواست تا هنگام صدور رای، آثار اجتماعی آن در جامعه را نیز مدنظر قرار دهند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از فعال کردن بازرسی‌های حضوری دیوان خبر داد و گفت:بازدیدهای استانی، اصلاحی و ارشادی بوده و در راستای اعمال تکلیف نظارتی دیوان است.

وی از راه‌اندازی سیستم ویدئوکنفرانس در دیوان عالی هم خبر داد و گفت:با راه‌اندازی این سیستم از این پس قضات سراسر کشور می‌توانند غیرحضوری در نشست‌های عمومی دیوان شرکت کنند.

رئیس دیوان عالی کشور دیشب وارد استان گلستان شده و امروز نیز حضور دارد.


http://www.caspiankhabar.com/91342



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96