اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استفاده از بلندگوهای سیار برای تعطیلی بازار گرگان
همراهی نکردن برخی کسبه گرگان برای تعطیلی بازار به منظور رعایت بیشتر فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی باعث شد ستاد مقابله با کرونای شهرستان با استفاده از بلندگوهای سیار ضمن هشدارهای لازم مردم را به لزوم بیشتر اقدامات پیشگیری توصیه و تشویق کند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،؛ طی چند شب گذشته حتی خودروهای آتش نشانی هم در سطح شهر گرگان گشت زنی و ماموران با استفاده از بلندگو مردم و بویژه کسبه را به تعطیلی واحدهای صنفی بعد از ساعت ۱۸ توصیه و الزام می کنند.

 فرماندار  گرگان با یادآوری اجرای طرح محدودیت فعالیت کاری از ساعت ۱۸ برای عمده مشاغل در مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت کشور براساس مصوبه ستاد ملی  کرونا  گفت:متاسفانه طی چند روز گذشته ۲۵ درصد اصناف این شهرستان در اجرای طرح همکاری نداشتند لذا مجبور شدیم با بهره مندی از چهار دستگاه خودرو مجهز به بلندگوی سیار موارد را به واحدهای صنفی تذکر دهیم.

 محمد حمیدی  اظهار داشت:در روز اول اجرای طرح مصادف با سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه میزان همکاری و مشارکت کسبه گرگان در حد ۵۰ درصد بود.

وی یادآور شد:با توجه به رشد همکاری در دو تا سه روز گذشته انتظار داریم که این همکاری همچنان بیشتر شود.

وی اظهار کرد:جلسه‌مشترک ستاد کرونا با روسای اصناف و اتحادیه‌های صنفی گرگان برگزار و از آنان خواسته شد تا در خصوص لزوم محدودیت فعالیت کاری، واحدهای تحت پوشش خود را توجیه و گروه‌های نظارتی تذکرات لازم را بدهند.

 بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مشاغل گروه دوم شامل پاساژ، مراکز خرید، مال‌های فروش غیر موادغذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی با فروش شیرینی‌تر، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری(اغذیه فروشی، رستوران‌ها، آش و حلیم و مشابه)و آرایشگاه‌های مردانه در مراکز استان‌های کشور و شهرهای پرجمعیت و بیش از ۳۰۰ هزار نفراز ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد مجاز به فعالیت نیستند.

همچنین واحدهای صنفی بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، فرش و موکت، وسایل بازی و اسباب بازی در فروشگاه‌های تخصصی، بازارهای موقت، فروش لوازم خانگی(عمده فروشی و خرده فروشی)، خدمات چاپ دیچیتال، چاپ و فعالیت های خدماتی وابسته به چاپ، تزئینات داخلی ساختمان، عمده فروشی، خرده فروشی کالاهای تزئینی ساختمان و کادویی فروشی هم شامل این محدودیت می شوند.

محدودیت مزبور شامل کسبه عمده فروشی و خرده فروشی انواع پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، عمده فروشی و خرده فروشی، فروش کیف و کفش(عمده فروشی و خرده فروشی)، فروش لوازم التحریر(عمده فروشی و خرده فروشی)، خیاطی، خرازی(عمده فروشی و خرده فروشی)، فروشگاه لوازم آرایشی و  بهداشت ی، قنادی و شیرینی پزی(شیرینی خشک)، خشکبار عمده فروشی و خرده هم می شود.

این طرح در استان گلستان در گرگان به عنوان مرکز استان و گنبدکاووس به عنوان شهر پرجمعیت اجرایی شده است.


http://www.caspiankhabar.com/91347



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96