اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستور استاندار گلستان برای شناسایی قاچاقچیان سرخدار در روستای زیارت
پس از انتشار تصویر قاچاق چوب سرخدار در روستای زیارت گرگان، استاندار گلستان دستور پیگیری و شناسایی این قاچاقچیان را صادر کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، صبح چهارشنبه(5 آذر)تصویری در فضای مجازی مربوط به ارتفاعات روستای  زیارت  گرگان(دشت سردانسر)منتشر شد که در شرایط نامناسب جوی و با توجه به خلوت بودن جنگل، دو نفر با دو راس اسب در حال  قاچاق   چوب  چهار درخت بزرگ سرخدار بودند.

پس از انتشار این تصویر که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت،  استاندار  گلستان به این موضوع ورود کرد،  هادی حق شناس  در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت:این تصویر مربوط به منطقه حفاظت شده  محیط زیست  در روستای زیارت بوده که بلافاصله دستور پیگیری و بررسی دادیم تا این افراد شناسایی شوند.

مدیرکل  منابع طبیعی  و آبخیزداری استان گلستان هم گفت:تصویری که منتشر شده منطقه حفاظت شده محیط زیست است و ما هم کمک می‌کنیم تا با کمک نیروهای بومی این افراد شناسایی شوند.

ابوطالب قزلسفلو افزود:نمی‌توان از روی تصویر تشخیص داد که این چوب سرخدار است یا خیر، باید منطقه را بررسی کنیم که کدام درختان قطع شده‌اند و در صورت شناسایی این افراد چوب‌ها را بررسی کنیم تا سرخدار بودن آن برای ما قطعی شود.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه این منطقه حفاظت شده محیط زیست است اقدامات قانونی باید از طریق محیط زیست انجام و در صورت شناسایی پرونده به دادگاه ارسال شود اما در شناسایی و بررسی این موضوع قطعا پای کار خواهیم بود و به دوستان محیط زیست کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد:نیروهای منابع طبیعی به کمک دوستان محیط زیست در حال پیگیری این موضوع هستند تا این افراد را شناسایی و دستگیر کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه پیگیری و شناسایی افراد حاضر در تصویر در دستور کار قرار گرفته، اظهار داشت:همکاران ما از طریق تصویر منتشر شده، بررسی‌های منطقه‌ای و پرس و جوهای مختلف در حال بررسی هستند و منابع طبیعی هم تکالیفی به لحاظ قانونی دارد که باید پیگیری کند.

محمدرضا کنعانی افزود:به دنبال انتشار این تصویر که نشان دهنده قاچاق چوب با اسب در منطقه زیارت گرگان است، محیط زیست و منابع طبیعی با همکاری یکدیگر موضوع را پیگیری خواهند کرد تا پرونده تشکیل شود.

وی ادامه داد:ادارات محیط زیست و منابع طبیعی گرگان ارتباط و همکاری خوبی با یکدیگر دارند و این موضوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع خواهیم رساند.

لازم به ذکر است؛ سرخدار را می‌توان میراث زنده و شاهکار جنگل‌های طبیعی شمال ایران دانست که از نظر تنوع زیستی و حفظ ذخایر ژنتیکی و بوم شناسی یکی از گونه‌های منحصر به فرد و مهم منطقه هیرکانی و باقی مانده از دوران سوم زمین‌شناسی است.مطالعات فسیل شناسی قدمت درختان سرخدار را 190 میلیون سال می‌دانند و گفته می‌شود انسان‌های ماقبل تاریخ آن را می‌شناخته‌اند.ارتفاعات استان گلستان یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه‌های سرخدار در ایران است.


http://www.caspiankhabar.com/91398



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96