اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستانی ها بخشنده تر از پارسال
رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: در سال جاری مردم گلستان ۲۰ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حق خود گذشتند و مهربانی کردند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد جعفری رئیس  شورای حل اختلاف  گلستان گفت:امسال بیش از ۲۳ هزار پرونده از دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به شعب صلحی شورای حل اختلاف استان فرستاده شد.

جعفری افزود:۷۲ درصد این پرونده‌ها در شعب صلحی به سازش طرفین ختم شد که با ۲۰ درصد افزایش  بخشش  و مهربانی مردم گلستان در گذشت و رضایت به محکومین روبرو بودیم.

احمد جعفری نقش بزرگان، ریش سفیدان و خیرین را در افزایش سازش پرونده‌ها کلیدی خواند و گفت:گلستان رنگین کمانی از اقوام را در خود جای داده است که می‌توان در حل و فصل اختلافات و جلوگیری از افزایش پرونده‌ها در محاکم و زندانی شدن افراد از این ظرفیت بهره برد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان گفت:همچنین امسال بیش از هشتاد و پنج هزار پرونده وارد شعب رایی شورای حل اختلاف از شهر‌ها تا دورترین روستا‌های مناطق مرزی استان شد که ۳۹ درصد آن‌ها به سازش طرفین ختم شد.

جعفری، دسترسی آسان، کم کردن تشریفات دادرسی، هزینه دادرسی اندک، تلاش جهت ایجاد صلح و سازش بین مردم و سرعت در رسیدگی را از علل استقبال مردم برای حل و فصل اختلافاتشان در شعب شورای حل اختلاف برشمرد.


http://www.caspiankhabar.com/91473



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96