اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده انتظامی گلستان خبرداد

کشف اسکلت ۲۰۰ ساله در بندرگز/ ۴۷ سرقت مسلحانه داشتیم
فرمانده انتظامی گلستان از کشف اسکلت ۲۰۰ ساله در بندرگز خبرداد و گفت: ۴۷ سرقت مسلحانه در ۹ ماهه ابتدای امسال در گلستان اتفاق افتاده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، سردار محمد سعید فاضل دادگر  صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه  گلستان  اظهارکرد:نگاه پلیس برخورد با ناهنجاری و اراذل و اوباش بوده و شهادت سروان خطیری هم در این راستا اتفاق افتاد.

وی افزود:قاتل این شهید مرزبانی بیش از ۱۰ مورد سرقت مسلحانه، ضرب و شتم، زورگیری و ایجاد رعب و وحشت را در کارنامه دارد و ۲۰ ساعت قبل از شهادت خطیری زورگیری داشته است.

فاضل دادگر گفت:در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۷۲ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد:از مجموع دستگیرشدگان امسال، ۲۴ درصد مربوط به سرقت بوده، ۱۲ درصد مفاسد اجتماعی، ۱۵ درصد معتادان، سه درصد قاچاق کالا، پنج درصد قاچاقچیان مواد مخدر، دو درصد جرائم مالی و الباقی سایر موارد بوده است.

فاضل دادگر گفت:پنج درصد دستگیرشدگان تا ۱۴ سال، ۱۷ درصد بین ۱۵ الی۲۴ سال، ۶۱ درصد بین ۲۵ الی ۳۹ سال و ۱۷ درصد ۴۰ سال به بالا بودند.

وی با بیان این که ارتباط معناداری بین سطح تحصیلات و جرم وجود دارد، اضافه کرد:۷۴ درصد دستگیرشدگان بیکار و ۲۶ درصد شاغل بودند.

فاضل دادگر گفت:۹ درصد افزایش وقوع سرقت در استان را شاهد هستیم و ۶۳ درصد از سرقت ها هم کشف شده است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد:سرقت از منزل ۳۵ درصد، سرقت از مغازه ۶ درصد، سرقت قطعات خودرو ۶ درصد و سرقت احشام ۳۰ درصد کاهش داشته است.

فاضل دادگر گفت:۱۰۳ درصد از پرونده های قتل استان کشف شده و قتل ها هم بیشتر مواجه ای بوده است.

وی همچنین از کشف اسکلت ۲۰۰ ساله در بندرگز در یک حفاری خبرداد و گفت:پرونده این قتل در دست بررسی است.

فاضل دادگر اظهارکرد:۴۷ فقره سرقت مسلحانه در ۹ ماهه امسال داشتیم که ۳۹ فقره کشف شده و عمده این پرونده ها با سلاح شکاری بوده است.


http://www.caspiankhabar.com/91510



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96