اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



جزئیات شرایط بازگشایی مدارس استان گلستان اعلام شد
مدارس استان گلستان از چه زمانی و در چه شرایطی بازگشایی می‌شود؟ مسئولان استان در این زمینه توضیحاتی را ارائه کرده‌اند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، با فروکش کردن بیماری کووید 19 در استان  گلستان  بسیاری از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های  کرونا یی برداشته شد.لغو محدودیت تردد بین شهری، فعال شدن دوباره بسیاری از کسب و کارها، وارد کردن بسیاری از مشاغل به گروه‌های یک و دو شغلی، کم توجهی به ممنوعیت تردد شبانه در شهرها، برپایی بازارهای هفتگی، فعال شدن تالارهای پذیرایی و غیره در هفته‌های اخیر در شهرهای مختلف اتفاق افتاده است.

حالا هم نوبت به آموزش دانش آموزان و بازگشایی مدارس رسیده هرچند برخی‌ها معتقدند نباید در این مورد شتاب زده عمل کرد چون ممکن است زنجیره شیوع بیماری تشدید شود.خانواده‌ها هم البته دغدغه سلامتی فرزندان خود را دارند و معتقدند حالا که اغلب دانش آموزان به درس خواندن از طریق شاد و تلویزیون عادت کرده‌اند، آموزش حضوری جز به خطر انداختن سلامت دانش آموزان فایده دیگری ندارد.

شنبه هفته جاری که جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد هادی حق شناس،  استاندار  گلستان درباره مصوبه این ستاد برای بازگشایی برخی مدارس خبر داد.وی گفته بود در شهرهای زرد کلاس‌های‌پایه‌های اول و دوم ابتدایی می‌توانند دایر شوند، همچنین مدارس در این شهرها که تعداد دانش آموزان آنها کمتر از 50 نفر است می‌توانند آموزش‌ها را به صورت حضوری دنبال کنند.

وی اضافه کرده بود:همچنین در شهرهای زرد پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودکی که کمتر از 10 نفر کودک را تحت پوشش دارند می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

با مصوبه جدید ستاد کرونای استان، آموزش و پرورش هم خود را برای بازگشایی مدارس آماده می‌کند.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این باره اظهار داشت:مشکلی برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان نداریم و پروتکل‌های  بهداشت ی را در بالاترین سطح آن اجرا خواهیم کرد.

وی گفت:براساس برنامه‌ریزی انجام شده از ابتدای بهمن ماه، دانش آموزان پایه‌های اول و دوم دبستان در مناطق زرد و آبی در سر کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین اعلام کرد:کلاس‌های شایستگی فنی دانش آموزان هنرستانی نیز در مناطق زرد و آبی برگزار خواهد شد.

گوهری‌راد بیان داشت:در مدارسی که تعداد دانش آموزان کمتر از 50 نفر است که اینگونه مدارس عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری مستقر هستند در وضعیت آبی، این مدارس هم بازگشایی می‌شوند.

وی گفت:براساس مصوبه ستاد استانی کرونا کادر اجرایی باید در مدارس حضور داشته باشند و درباره کلاس‌های حضوری نیز براساس شیوه‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش که به زودی ابلاغ می‌شود، اقدام خواهیم کرد.


http://www.caspiankhabar.com/91517



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96