اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس پلیس فتا گلستان:

۲۶ درصد مجرمان فضای مجازی گلستان زنان هستند
رییس پلیس فتا فرمانده انتظامی گلستان گفت که ۲۶ درصد جرایم فضای مجازی توسط زنان انجام می‌شود که ۵ درصد مجموع این متخلفان مجازی کمتر از ۱۷ سال دارند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سرهنگ ابراهیم پَرسا اظهار داشت:افراد با سن بالای ۲۶ سال با ۶۷ درصد و جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله با ۲۸ درصد، دیگر مجرمان دستگیر شده  فضای مجازی  گلستان هستند.

وی با اشاره به این که ۸۰ درصد تخلفات فضای مجازی مربوط به اینستاگرام است گفت: میزان کل پرونده‌های جرائم فضای مجازی تشکیل شده در گلستان از ابتدای امسال تاکنون ۲۵.۴۱ درصد کمتر از پارسال است.

پرسا بیان کرد:امسال ۹۴.۷ درصد جرایم رخ داده در فضای مجازی گلستان کشف شد که هتک حیثیت، جرائم علیه افراد و تهدید و مزاحمت اینترنتی در صدر این جرایم بود.


وی یادآور شد:کسب منافع مالی، کنجکاوی، احساس گمنامی در فضای مجازی، راحتی ارتکاب جرم، انتقام‌جویی و آشنا نبودن با مصادیق جرایم مهم‌ترین انگیزه افراد از ارتکاب جرم در فضای مجازی است.

وی در خصوص فعالیت سایت‌های شرط‌بندی نیز گفت:فعالیت در حوزه قمار در گلستان رو به افزایش است و عده‌ای با رویای سرمایه‌دار شدن در این بخش در حال فعالیت هستند.

رییس  پلیس فتا  گلستان بدون ارائه آمار ادامه داد:پلیس تاکنون با چند گرداننده این سایت‌ها و کاربرانی که در این بخش فعالیت می کنند برخورد قانونی کرده و این روند را همچنان نیز ادامه خواهد داد.


http://www.caspiankhabar.com/91523



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96