اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۲۰۰۰۰ راننده متخلف در استان گلستان به‌دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی جریمه شدند
با اینکه وضعیت کلی استان گلستان در زمینه شیوع بیماری کرونا رو به بهبود رفته و تعداد مبتلایان کاهشی بوده اما برخی محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های تردد همچنان در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، با فروکش کردن بیماری کووید 19 در اغلب مناطق کشور از جمله استان گلستان و خروج شهرها از وضعیت قرمز و نارنجی، بسیاری از محدودیت‌های  کرونا یی برداشته شد.

اما برخی شهرها از جمله کردکوی و بندرگز و همچنین گرگان، بندرترکمن، مینودشت و علی آبادکتول همچنان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.در این شهرها محدودیت‌های کرونایی به قوت خود باقی است و استمرار دارد.

اما برخی از شهروندان تصور اشتباهی نسبت به اعمال شدن یا نشدن این محدودیت‌ها دارند.بسیاری تصور می‌کنند چون گلستان از وضعیت قرمز خارج شده بنابراین رعایت محدودیت‌های کرونایی و شیوه نامه‌های ابلاغی برای پیشگری از شیوع گسترده کرونا چندان لازم و ضروری نیست.

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در سطح شهرهای قرمز و نارنجی نیز به همین گونه است و فرمانده انتظامی استان تأکید کرده که در این شهرها مانند روزهای نخست آذرماه با شدت و قوت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد اعمال می‌شود.

سردار  سعید فاضل دادگر  بیان داشت:ورود و خروج پلاک‌های بومی و غیربومی از شهرهای قرمز همچنان ممنوع است و ورود و خروج پلاک‌های غیربومی از شهرهای نارنجی نیز مشمول جریمه خواهد شد.

وی گفت:ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح نیز در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ادامه دارد و ثبت  تخلف ات از طریق دوربین‌ها انجام می‌شود و در مکان‌هایی هم که پلیس حضور دارد، رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند.

4.7 میلیارد تومان جریمه برای رانندگان متخلف

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد:از ابتدای آذرماه تا کنون و در پی اعمال محدودیت‌های تردد، رانندگان متخلف حدود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان جریمه کرونایی شدند.

وی گفت:براساس آخرین آمارها 18 هزار خودرو در استان جریمه 200 هزار تومانی، یکهزار و 486 خودرو جریمه 500 هزار تومانی شدند و برای 396 خودرو و راننده متخلف نیز قبض جریمه یک میلیون تومانی صادر شده است.

سردار فاضل دادگر اظهار داشت:برخی نیز برای اینکه قانون را دور بزنند اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود می‌کنند که در این زمینه بدون هیچ اغماضی با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته وی در 9 ماهه امسال 18 هزار خودرو که پلاک مخدوش داشتند جریمه و 65 راننده متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یکی دیگر از اقدامات پلیس در راستای مبارزه و مقابله با کرونا را بازدید از واحدهای صنفی دانست و گفت:از ابتدای آذرماه امسال تاکنون بیشتر از 11 هزار و 500 مورد بازدید از واحدهای صنفی استان انجام شد که همکاران ما در صورت مشاهده تخلف، تذکرات لازم را ارائه کردند و عین حال 266 واحد صنفی هم به علت تهدید علیه  بهداشت  عمومی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.


http://www.caspiankhabar.com/91531



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96