اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اجاره فرهنگسرای شهرداری گرگان به پارک علم و فناوری/شورای شهر از خانواده‌ای که قاتل فرزندشان را بخشیدند تقدیر کردند
فرهنگسرای شهرداری گرگان طبق توافق با پارک علم و فناوری استان گلستان به مدت ۵ سال به این پارک اجاره داده می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، دویست و شصت و نهمین جلسه  شورای شهر   گرگان  امشب با حضور اعضاء در صحن علنی پارلمان محلی برگزار شد.

جلسه امروز شورای شهر مهمانان ویژه‌ای هم داشت، خانواده‌ای که چندی قبل از حق قانونی و شرعی خود گذشته و قاتل فرزند خود را پای چوبه دار بخشیده بودند، امروز در صحن شورا مورد تقدیر اعضا قرار گرفتند.

مرحوم علی نقیان چند سال قبل در یک نزاع از سوی یکی از دوستان خود که رابطه خویشاوندی با هم داشتند به قتل رسید که اولیای دم با بزرگواری از حق  قصاص  قاتل فرزند خود گذشتند.به همین علت اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند به خاطر ایثار و فداکاری خانواده زنده یاد علی نقیان از پدر و مادر فرد مقتول که با رضایت خود زندگی دوباره‌ای به قاتل فرزند خود بخشیدند، تقدیر کنند.

سیدمحمد مرتضوی رئیس شورا در این باره بیان داشت:خانواده مرحوم علی نقیان از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و با آنکه می‌توانستند درخواست اجرای حکم داشته باشند اما کار شایسته‌تر و پسندیده‌تر را انجام دادند و از خون فرزند خود گذشتند.

در ادامه حسین ربیعی، رئیس کمیسیون بافت تاریخی و گردشگری شورا که پیگیر ماجرا بوده ضمن بیان اتفاقات رقم خورده در این مدت و احادیثی از پیامبر اکرم(ص)و امام علی(ع)اظهار داشت:خانواده مرحوم علی نقیان با گذشت خود ثابت کردند که انسان حتی در بدترین وضعیت روحی خود نیز می‌تواند برای رضای خداوند قدم بردارد.

در ادامه آقایان وَسکویی معاون و گزمه روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان و مسگر عضو شورای حل اختلاف شهرستان گرگان توضیحاتی در خصوص این پرونده ارائه دادند.

معاون اداره کل زندان‌های استان گلستان از آزادی 13 زندانی در روزهای اخیر خبر داد و گفت:امروز و فردا نیز به مناسبت ایام فاطمیه 8 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند.

حمیدرضا آقاملایی نیز بیان کرد: شهرداری  گرگان تنها نهاد خدماتی نیست و یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود و نیاز است یک معاونت اجتماعی تخصصی در آن تعریف شود.

اجاره فرهنگسرای شهرداری به پارک علم فناوری گلستان

پیش از این موضوع، مبحث اعضا به واگذاری فرهنگسرای اداری تجاری شهرداری گرگان به پارک علم و فناوری اختصاص داشت.بر اساس این توافق، فرهنگسرای شهرداری به مدت 5 سال با قرارداد ماهیانه حدود 210 میلیون تومان به پارک علم و فناوری استان گلستان اجاره داده می‌شود.

مرتضوی، رئیس شورا اظهار داشت:با توجه به اهمیت آن، این موضوع در لایحه دو فوریتی و خارج از نوبت مورد بررسی قرار بگیرد.

ناصر گرزین، نایب رئیس شورا یکی از اعضایی بود که موافقت خود را با واگذاری اعلام کرد و گفت:باتوجه به اینکه پارک علم و فناوری می‌تواند در مباحث علمی و فرهنگی به شهروندان خدمات ارائه کند موافق واگذاری فرهنگسرا هستم.

علی اصغر یوسفی اما با مخالفت ورود لایحه به صحن علنی بیان داشت:پروژه ساخت این فرهنگسرا بیش از 10 سال به طول انجامیده، هزینه‌های بسیاری برای آن صورت گرفته و تغییر کاربری داده و نیاز است ابتدا در کمیسیون اداری مالی، بودجه و کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد و سپس وارد صحن علنی شود.


http://www.caspiankhabar.com/91551



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96