اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



‌وقتی رئیس سازمان صنعت گلستان مردم را "بی‌فرهنگ" می‌نامند
رئیس صمت گلستان که گفته بود مشکلات توزیع و کمبود روغن در استان به علت " فرهنگ مردم" است پس از واکنش تند جانشین سپاه و بسیاری از مردم و البته تذکر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به وزیر صنعت، مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، در جلسه روز شنبه ستاد مقابله با کرونای گلستان،  هادی حق شناس  استاندار از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرسید مشکل اصلی در توزیع و کمبود  روغن  خوراکی چیست که  حسین طلوعیان  در پاسخ تقصیر را به گردن مردم انداخت و گفت:مشکلات به وجود آمده به علت بی‌فرهنگی مردم است.

در همان جلسه سرهنگ پاسدار سیدموسی حسینی، جانشین  سپاه  نینوای استان واکنش تندی به این سخنان نشان داد و تأکید کرد:مشکل بی‌فرهنگی مردم نیست بلکه مشکل در نحوه مدیریت و توزیع است.

او گفته بود مردم مشکل فرهنگی ندارند بلکه ما بهترین مردمی را داریم که در‌هر عرصه بهترین همراهی و حضور را داشته‌اند، مشکل در مدیریت و توزیع اقلام بخصوص روغن در این روزها است.

جانشین سپاه استان خطاب به رئیس  سازمان صمت  گلستان گفت:متاسفانه شما به یک سری واحدهای صنفی خاص روغن برای توزیع تزریق می‌کنید که مشکلات امروزه را به وجود آورده است.در زمان توزیع تخم‌مرغ و مرغ نیز همین مشکلات وجود داشت و شما قانع نمی‌شدید که مشکل در‌مدیریت و توزیع است تا زمانی که از ظرفیت  بسیج  اصناف استفاده کردید و مشکل برطرف شد.

او همچنین پیشنهاد داد باید تعداد واحدهای توزیع کننده روغن در استان افزایش یابد و‌ظرفیت بسیج اصناف و شبکه کاسبان امین در بسیج آماده خدمت است و از این ظرفیت استفاده شود.نباید اینگونه باشد که واحدهای مخصوص و محدود برای توزیع روغن و کالاهای اساسی مشخص شود در حالی که همه اصناف ظرفیت توزیع را دارند، اگر در نظارت مشکل دارید ما می‌توانیم به شما کمک کنیم لذا مدیران مربوطه برای مدیریت صحیح توزیع اقلام و کالاهای ضروری مردم از ظرفیت عظیم بسیج استفاده کنند.

پس از رسانه‌ای شدن این ماجرا بسیاری از مردم به ویژه در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دادند و اغلب می‌گویند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که متولی  تنظیم بازار  است باید از وضعیت اسفبار توزیع روغن و تخم مرغ و غیره اظهار شرمندگی کرده و از مردم عذرخواهی کند نه اینکه گردن کشی کرده و ناتوانی خود را به مشکلات فرهنگی مردم حواله دهد.

در دو سه روز اخیر حاشیه‌های بسیاری در فضای مجازی استان شکل گرفت و اکثر افراد خواستار استعفای این مدیر استانی شدند.کار به جایی رسید که واکنش برخی نمایندگان مجلس را هم در پی داشت.غلامرضا منتظری، نماینده گرگان و آق قلا و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم روز گذشته در دیداری که با وزیر صنعت داشت، تذکر جدی درباره اظهارات رئیس صمت گلستان به رزم حسینی داد.

این واکنش‌ها سبب شد تا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از مردم عذرخواهی کند.او مدعی است روی صحبتش با کسانی بوده به فکر سودجویی و اخلال در بازار هستند.

او گفته کمبود روغن با توجه به روند تامین مواد اولیه آن در این شرایط تحریم‌های ظالمانه مدت‌هاست که در سطح کشور و از جمله استان گلستان شایع بوده و ارتباطی با مردم نداشته و این سازمان با همکاری پرسنل زحمتکش خود و نیروهای مردمی و بسیجی و با استفاده از توان صنعتی استان همواره کوشیده است تا با تأمین و توزیع این کالای اساسی حتی المقدور از دغدغه‌های مردم در سطح شهر و روستاهای استان بکاهد و آمار توزیع روزافزون این کالا به خصوص طی یک ماه اخیر و به ویژه در سطح روستاهای استان بیانگر این واقعیت است.

طلوعیان ادامه داد:مردم باید بدانند علیرغم بهبود وضع تامین و توزیع روغن هنوز بازار اشباع از این محصول نبوده لکن میزان توزیع با توجه به نیاز سرانه خانوار مناسب بوده و به جهت استفاده بهینه همه خانوارهای استان لازم است تا همگی از جمله مسئولان ذیربط، بسیجیان جان بر کف، بازاریان و کسبه و آحاد مردم با اطلاع رسانی بموقع و تظّلم خواهی نسبت به اعمال غیر قانونی و غیر فرهنگی همه افرادی که در این شرایط سخت معیشتی و در هر لباسی و موقعیتی مانع از دسترسی مردم به حق خود می‌شوند اقدام کنند و تخلفان را به بازرسان سازمان و یا هر مقام ذیصلاح در استان اطلاع دهند.

او گفته موضوع بی فرهنگی عنوان شده در جلسه ستاد کرونا در واقع اقدامات غیر انسانی سودجویان در این شرایط تحریم بوده که مانع از تحقّق زحمات کسانی که کمر همّت برای خدمت رسانی به مردم استان و به ویژه اقشار محروم و کم درآمد بسته‌اند، بوده است وگرنه فرهنگ و مدنیّت مردم استان گلستان با این تاریخ کهن در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، تجاری، بازار و کشاورزی و غیره بر کسی پوشیده نیست.

باید دید با این عذرخواهی و توضیحاتی که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مطرح کرده مردم و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی، آن را می‌پذیرند یا همچنان بر برکناری او اصرار دارند.


http://www.caspiankhabar.com/91622



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96