اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۷۰ هکتار از اراضی و مراتع گلستان
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۷۰ هکتار از اراضی و مراتع استان خبرداد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش حق نما گفت:تاریخ یک فروردین امسال اولین مورد از آفت ملخ مراکشی دراستان رویت شد و در حال حاضر دو شهرستان مراوه تپه با ۱۴۰ هکتار و آزادشهر با ۳۰ هکتار درگیر مبارزه با این آفت هستند.

حق نما گفت:ردیابی این آفت در شهرستان‌های گرگان، گمیشان، آق قلا، رامیان، گنبدکاووس، کلاله و مینودشت در سطح ۴۴ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی ادامه دارد.

او می‌گوید:تاکنون در سایر شهرستان‌ها نظیر بندرگز، کردکوی، ترکمن، علی آباد، گالیکش موردی از این آفت مشاهده نشده است.

مدیر حفظ نباتات  جهاد کشاورزی  گلستان گفت:همه ساله برای مبارزه با آفت ملخ مراکشی، ایتالیایی و شکم بادمجانی عملیات ردیابی در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع استان انجام و بعد از شناسایی کانون‌ها عملیات سمپاشی انجام می‌شود.

حق نما گفت:احتمال دارد علت اینکه تاکنون در ردیابی‌ها آمار ملخ مراکشی بالا نشان داده نشده است، تامین نشدن رطوبت و بارندگی موثر باشد.

او می‌گوید:احتمال اینکه با بارندگی موثر و تامین رطوبت در هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ روز آینده ظهور حداکثری ملخ در مراتع شمالی استان را شاهد باشیم، زیاد است.

حق نما گفت:برای مبارزه شیمیایی با این آفت از سموم مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور استفاده می‌شود و با ورود اولین دسته پرنده سارگلوقرمز به استان امکان مبارزه بیولوژیک هم با این آفت فراهم شده است.


http://www.caspiankhabar.com/93114



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96