اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد؛

«بومگردی» ترفند سودجویان برای ساخت و ساز ویلا در جنگل
رئیس کل دادگستری گلستان از ترفند تازه زمین خواران و سودجویان برای ساخت و ساز ویلا در زمین های کشاورزی و اراضی جنگلی استان پرده برداشت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، حیدر آسیابی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:گزارش ها و بررسی ها نشان می دهد با افزایش نظارت های قضایی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در استان، افراد فرصت طلب و سودجو در ترفند تازه به بهانه توسعه گردشگری در قالب بوم گردی، قوانین و مقررات صیانت از کشاورزی و منابع طبیعی را دور می زنند و پس از تفکیک اراضی در زمین های کشاورزی، اراضی ساحلی و جنگلی و حتی در دامنه کوه ها، مجتمع های تفریحی توریستی می سازند و به مردم می فروشند.

رئیس کل  دادگستری  گلستان افزود:متاسفانه این سودجویان از مزایایی مانند معافیت در پرداخت عوارض قانونی تغییرکاربری، عوارض صدور پروانه ساختمانی و تسهیلات ویژه بخش گردشگری هم بهره برده اند.

وی ادامه داد:برای جلوگیری از سوء استفاده در این بخش باید هر چه زودتر طرح جامع توسعه گردشگری استان با جانمایی پهنه مناطق نمونه گردشگری که قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد، تهیه شود.

آسیابی افزود:با نظارت دادستانی مرکز استان، اداره های راه و شهرسازی،  میراث فرهنگی  صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک حداکثر سه ماه برای تهیه این طرح فرصت دارند تا دست سودجویان برای ساخت و سازهای غیرمجاز بسته شود.

وی ادامه داد:اداره کل میراث فرهنگی هم باید در این مدت مجوزهای صادر شده برای بوم گردی ها و مراکز گردشگری را بررسی و در صورتی که افراد در پوشش طرح های گردشگری اقدام به ساخت و ساز و فروش واحدهای مسکونی کرده اند، مجوزها را باطل و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:ساخت و ساز واحدهای مسکونی در زمین های با کاربری تفریحی و توریستی ممنوع بوده و اداره کل راه و شهرسازی استان باید مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که در آن مجوز ساخت و ساز خانه در این زمین ها را صادر کرده است، باطل کند.


http://www.caspiankhabar.com/93172



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96