اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کمبود زیرساخت‌های استان گلستان با مصوبات سفر رئیس جمهور جبران می‌شود
استاندار گلستان گفت: با وجود اینکه ورودی‌های استان در ایام نوروز بیش از ۴۵ درصد و در تعطیلات مرتبط با عید سعید فطر، بیش از ۵۰ درصد به صورت میانگین افزایش داشت، میزان فوتی و جرحی ناشی از تصادفات در استان در مجموع ۱۱ درصد کاهش داشت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  استاندار ی گلستان،  علی محمد زنگانه  در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها و شورای ترافیک استان، اظهارداشت:خوشبختانه با راه‌انداختن پویش‌ها و با انجام مراقبت های لازم، توانستیم میزان فوتی ها را کاهش دهیم و این موضوع نشان می‌دهد که توجه به زیرساخت ها و دیگر عواملی که به عنوان مولفه‌های بروز  تصادف ات هستند را میتوانیم مدیریت کنیم.

وی ادامه داد:مدیریت عوامل انسانی، عوامل مربوط به وسیله نقلیه و عوامل زیرساختی مربوط به راه، همگی در مجموع می‌تواند منجر به بهبود شرایط شود چون نجات جان حتی یک نفر به مثابه نجات کل بشریت است و جان انسانها برای ما ارزش دارد.

زنگانه با بیان اشاره به بالا بودن حوادث مربوط به موتورسیکلت در استان خاطرنشان کرد:با توجه به ورود به فصل برداشت محصولات کشاورزی و عبور وسایط نقلیه کشاورزی، به همه افرادی که با موتورسیکلت تردد می‌کنند توصیه می کنیم حتماً موتور خود را به ابزارهای آشکارساز مجهز کنند تا سایر رانندگان بتوانند موتور سیکلت را مشاهده کنند.
 

استاندار گلستان تأکید کرد:کمباین‌ها و تراکتورها هم حتما ضمن نصب وسایل آشکارساز، چک فنی وسیله کشاورزی را از نظر اینکه حتماً چراغ راهنمایی و چراغ خطر آنها قابل رویت باشد، انجام دهند،

وی تصریح کرد:از رانندگان و سرنشینان موتورسیکلت ها تقاضا داریم حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند چون آمار قابل توجهی از موارد فوتی ما مربوط له راکبین موتور سیکلت هاست.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، سفر رئیس جمهور به استان را یک فرصت طلایی برای استان دانست و اظهار کرد:ما در حوزه زیرساخت‌ها در استان عقب ماندگی‌های تاریخی داریم که یکی از آن عقب ماندگی‌ها در حوزه راه است.

زنگانه تصریح کرد:نزدیک به یک‌هزار و 300 میلیارد تومان مصوبه داریم که 900 میلیارد تومان آن اعتبارات نقدی و 300 میلیارد تومان از محل قیر است که به نسبتی که پروژه‌ها پیشرفت پیدا کند، پس از گزارش شرکت زیرساخت و اداره کل راهداری استان، قیر تخصیص داده می‌شود.

وی گفت:از مجموع 900 میلیارد تومان اعتبارات نقدی، تخصیص مبلغ 100 میلیارد تومان در همان سال 1400 انجام و سبب شد که این اعتبارات به پروژه‌هایی که اولویت راه‌های استان است داده شوند.

وی افزود:یکی از این پروژه‌ها، پروژه مسیر ورودی استان از قسمت غربی تا خروجی استان در استان خراسان شمالی در قسمت شرقی است که چندین مداخله اساسی در هم کمربندی ها، هم تقاطع های غیرهمسطح صورت می‌گیرد؛ در تقاطع کلاله، در تقاطع غیر همسطح فاضل آباد، در کمربندی گرگان، که 60 میلیارد تومان هم به این پروژه‌ها اختصاص دادیم.

استاندار گلستان ادامه داد:یک مسیر ارتباطی بین استان ما و شاهرود استان سمنان، مسیر خوش ییلاق است که 20 میلیارد تومان هم به پروژه‌های مرتبط به این پروژه اختصاص پیدا کرد و بقیه اعتبارات که دو تا 10 میلیارد تومان است به اولویت های تعیین شده اختصاص یافت.

وی افزود:در نشستی که با مجمع نمایندگان با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت، مطالبات بیشتری را مد نظر داریم که تلاش می‌کنیم بتوانیم در مصوبات سری دوم سفر، در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد:همه تلاش‌مان را می‌کنیم که شاخص‌های زیرساخت‌های راه استان ارتقا یابد و مباحث ترافیکی در شهرهای ما شرایط بهتری پیدا کند.


http://www.caspiankhabar.com/93180



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96