اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون اقتصادی استاندار گلستان:

اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نجات بخش است/ چندین دولت از اجرای این طرح طفره رفتند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به طفره رفتن بسیاری از دولت ها از اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها، گفت: دولت سیزدهم با شجاعت تمام به دنبال انتقال انتقاع به مصرف کننده و مردم است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، سید  محمد دهنوی  در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از شعراهای اصلی  دولت  سیزدهم عدالت محوری بوده است، اظهار کرد:برای استقرار این مهم یکی از محوری ترین اقدامات فسادستیزی و مقابله با سو استفاده ها در گلوگاههای اقتصادی است.

وی با بیان اینکه چالش جدی کشور در سالهای اخیر که همچنان مردم را اذیت می کند نظام پرداخت  یارانه  هاست، افزود:هر اقتصادی چهار تابع اصلی دارد که شامل تامین و تولید، شبکه توزیع، شبکه عرضه و در انتهای این زنجیره مصرف کننده یا مردم قرار دارند که عمده یارانه ها تا کنون به تابع اول می رسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه سوال مردم امروز این است که آیا دولت قصد دارد یارانه ها را حدف کند، خاطرنشان کرد:جواب این سوال قطعا خیر است زیرا دولت بر اساس اصول حکمرانی اسلامی تلاش می کند که تمامی کارهایش برای افزایش رفاه و آرامش مردم باشد.

دهنوی واقعیت اتفاقی که رخ خواهد داد را انتقال محل تزریق یارانه از تولید کننده به خود مردم و مصرف کننده است، ادامه داد:تصمیم دولت تنها جابه جایی محل پرداخت یارانه است و به هیج وجه یارانه ها حذف نمی شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی بخش دولتی و خصوصی بر این نکته معترف هستند که برای هر حرکت بزرگ و تحولی در اقتصاد نیاز به شجاعت دارد، تصریح کرد:بسیاری از دولت ها در سالهای متمادی به دلیل ترس از کاهش محبوبیت و از دست دادن سرمایه اجتماعی خود از اصلاح نظام اقتصادی طفره رفته اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم با شجاعت تمام قصد دارد به نفع مردم تغییراتی را به صورت ساختاری و تحولی در اقتصاد ایجاد کند، اضافه کرد:مشارکت مردم لازمه اصلاح ساختاری اقتصاد کشور است که نقش اصناف و بازاریان نیز در همین راستا تعریف می شود.

دهنوی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام پرداخت یارانه ها نجات بخش اقتصاد کشور است، افزود:مردم همواره و در همه صحنه ها در کنار دولت و نظام بوده اند و امروز نیز بدون شک با ما برای تحقق این طرح و اصلاحات مدنظر کنار ما خواهند بود.

وی کسانی را که در مقابل این طرح ایستاده اند افرادی دانست که تا امروز از این نا به سامانی در توزیع یارانه ها انتفاع کلان می برده اند، خاطرنشان کرد:مردم بدانند این افراد با انتشار اخبار کذب و آلوده کردن فضای رسانه ای کشور به دنبال بهره برداری های خود هستند که مردم باید تلاش کنند تا هر خبری را نپذیرید و آن را بازنشر و منتشر نکنند.


http://www.caspiankhabar.com/93187



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96