اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مجلس: هوشمندی ملت لازمه توفیق در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه نظام است
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح برخی مباحث خلاف واقع در فضای مجازی و رسانه های معاند در خصوص جراحی اقتصادی در کشور گفت: یک جنگ رسانه‌ای تمام عیاری علیه نظام در حال انجام است که توفیق در این نبرد نیازمند هوشمندی مردم و مدیران است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  غلامرضا منتظری  روز شنبه اظهارداشت:در روزهای اخیر رسانه‌های خارجی و برخی از نااهلان در داخل کشور تلاش دارند تا مشکلات ناشی از رویکرد جدید دولت در اصلاح نرخ ارز ترجیحی را بزرگ‌نمایی کرده و به اصطلاح از کاه ،کوه بسازند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در  مجلس شورای اسلامی  افزود:مردم و مسوولان باید حواسشان جمع و مراقب نفوذی ها باشند؛ دقت و هوشمندی بیشتر دولت بهمراه حضور موثر در صحنه می تواند توطئه دشمنان را نقش بر آب کند.

وی بیان کرد:دولت باید در اجرای هرگونه طرح و راهبرد سیاسی ، اجتماعی و  اقتصادی  اصل کرامت و عزت نفس و رضایت مندی مردم را مدنظر قرار دهد.

منتظری خاطرنشان کرد:چیزی مهمتر از افزایش سرمایه اجتماعی در کشور نداریم و با پرهیز از احساسات به دنبال رضایتمندی مردم در فضای منطقی و حقیقی باشیم.

وی تصریح کرد:اجرای این جراحی بزرگ اقتصادی به طور حتم با مسائل و مشکلاتی همراه خواهد بود و انتظار است که مانند همیشه با سعه‌صدر مردم و صبوری آنها بتوانیم از این بزنگاه حساس اقتصادی به سلامت عبور کنیم.

 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود:به طور حتم این رویکرد دولت نواقص و کاستی هایی هم دارد اما منتقدان و رسانه ها باید عینک انصاف بزنند و کاری نکنند که تصور شود در زمین دشمن بازی می کنند.

وی اضافه کرد:هر نقد عالمانه و صادقانه‌ای به مجلس ، دولت و قوه قضاییه سبب رشد و بالندگی کشور می‌شود و همه مدیران و مسوولان از این نقدها استقبال می کنند.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شد تا معادل سقف ردیف(۱۸)جدول مصارف تبصره(۱۴)این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد و چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه ها و یا از طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد، به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93200



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96