اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس خانه کشاورز گلستان عنوان کرد؛

گلایه کشاورزان از خاموشی 5 ساعته چاه‌ها/ بار کمبود برق نباید بر دوش کشاورزان باشد
رئیس خانه کشاورز گلستان با بیان اینکه کشاورزان از قطعی پنج ساعته برق چاه های کشاورزی گله مند هستند، خواستار برنامه ریزی دقیق مسئولان در این حوزه شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، علیقلی ایمانی صبح امروز اظهار کرد:از یک سو امنیت غذایی مسئله مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد از سویی دیگر گلستان یک استان  کشاورزی  است و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی قرار گرفته و کشاورزان گلستانی در شرایط سخت اقلیمی و اقتصادی برای کشت و زرع اقدام می کنند.

تصمیمات خلق‌الساعه به اقتصاد کشاورزی از آسیب می‌زند

وی افزود:در این روزهای گرم کشاورزان در شرایط دمایی 45 درجه سانتی گراد در حال برداشت محصولات کشاورزی هستند حال با وجود همه این سختی ها، اتخاذ تصمیمات خلق الساعه اقتصاد کشاورز و کشور را زیر سوال می برد.

رئیس خانه کشاورز گلستان تاکید کرد:بنده به همراه خانواده ام نیز در بخش خانگی نیاز به تأمین  برق  دارم اما با این وجود اعتقاد دارم قطعی دو ساعته برق در بخش خانگی بهتر از قطعی پنج ساعته برق در بخش کشاورزی است، چاه کشاورزی با زمین یک کیلومتر فاصله دارد و تا زمانی که آب مجدد به زمین کشاورزی برسد دو ساعت زمان نیاز است لذا وقتی برق چاه های کشاورزی در پنج ساعت قطع می شود دو ساعت نیز به این زمان اضافه شده و ساعت قطعی به هفت ساعت می رسد.

ایمانی از مسئولان خواست برای قطعی برق کشاورزان برنامه ریزی داشته باشند و گفت:به طور قطع برنامه ریزی دقیق در این حوزه برای کشاورزانی که برای کشت دوم محصول اقدام می کنند امری ضروری است.

وی متذکر شد:با توجه به اینکه اکثر چاه های کشاورزی مشارکتی است و گاهی اوقات قطعی برق موجب بروز مشکلاتی از جمله درگیری بین شرکا می شود و برخی از کشاورزان در ساعات قطعی برق سهمیه خود را از دست می دهند البته این مشکل به همه کشاورزان آسیب می زند نه صرفا کشاورزان دارای چاه های مشارکتی.

رئیس خانه کشاورز گلستان با بیان اینکه ما این مشکلات را به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید مطرح کردیم و آنها نیز در حال پیگیری هستند، یادآور شد:توصیه ما این است که قطعی برق بین مشترکان بخش های مختلف از جمله خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی عادلانه باشد تا فشار قطعی برق صرفاً بر قشر کشاورز وارد نشود.

ایمانی تأکید کرد:مسئولان قبل از اتخاذ چنین تصمیمی باید حداقل 10 الی 20 روز به کشاورز فرصت دهند تا برای کشت دوم اقدام کند سپس اگر برای آبیاری های دوره ای نسبت به قطعی پنج ساعته برق چاه های کشاورزی اقدام کنند برای کشاورزان قابل تحمل است.

گفتنی است؛ قطعی پنج ساعته برق مشترکان کشاورزی موجب گله مندی کشاورزان شده است، کشاورزان معتقدند هر روز از ساعت 12 تا 17 برق چاه های کشاورزی قطع می شود و با این وضعیت باید کشاورزی را تعطیل کنند و انگیزه ای برای ادامه کار ندارند.


http://www.caspiankhabar.com/93316



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

کشاورزی برق


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96