اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان پیش از شروع مدارس
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان از ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان پیش از شروع مدارس خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری گفت:لازم است خانواده‌ها پیش از شروع  مدارس  اقدام به واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله خود کنند.

به گفته باقری دانش آموزان می‌توانند برای واکسیناسیون به مراکز مجاز در سطح شهرستان‌ها مراجعه و از هر  واکسن ی که در این مراکز موجود است تزریق کنند.

او افزود:تاکنون ۹۱.۲ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله گلستانی دز نخست واکسن  کرونا  و ۷۶.۶ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

باقری گفت:میزان تزریق دز نخست واکسن در کودکان ۵ تا ۱۲ ساله گلستانی ۳۴.۱ درصد و تزریق دز دوم ۱۸.۸ درصد است و این گروه سنی می‌توانند واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک را تزریق کنند.


باقری با بیان اینکه احتمال شیوع پیک جدیدی از کرونا و یا آنفلوآنزا در فصل پاییز وجود دارد، گفت:از آنجایی که اثر گذاری واکسن‌ها یک تا دوماه پس از تزریق مشخص می‌شود بهتر است خانواده‌ها از همین حالا اقدام به واکسیناسیون فرزندان خود کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:دز یادآور تنها برای افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد قابل تزریق است، اما دانش آموزان زیر ۱۸ سالی که مشکلات ضعف سیستم ایمنی دارند و یا مبتلا به بیماری خاصی هستند می‌توانند دز یادآور را تزریق کنند.

باقری افزود:اگر دانش آموزی پارسال هر دو دز واکسن را دریافت کرده و از سلامت جسمانی برخوردار است امسال نیازی به تزریق واکسن ندارد.

او افزود:با شیوع کرونا در دو سال گذشته و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف مردم میزان ابتلا به آنفلوآنزا کاهش یافته بود، اما از آنجایی که مردم در حال حاضر دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند احتمال شیوع مجدد آنفلوآنزا در پاییز امسال وجود دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت:با توجه به اینکه آمار ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان بیش‌تر از بزرگسالان است خانواده‌ها منتظر واکسن آنفلوآنزا نباشند چراکه نه زمان دقیق ورود آن به کشور مشخص است و نه میزان تخصیص آن به استان ها، به همین دلیل بهترین اقدام برای پیشگیری، واکسیناسیون کرونا است.


http://www.caspiankhabar.com/93508



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96