اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سد نرماب مینودشت با حضور رییس جمهور آبگیری می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: آبگیری اولیه سد نرماب چهل‌چای مینودشت اواخر اردیبهشت امسال در سفر استانی رییس جمهور به این استان آغاز می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سیدمحسن حسینی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری مینودشت افزود: سد نرماب  بزرگترین و حساس ترین پروژه ملی گلستان است که آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت منطقه شرق این استان را تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد:عملیات بدنه سد تمام شده و هم اکنون کار آسفالت و نصب روشنایی قسمت تاج آن درحال انجام است ضمن اینکه سد انحرافی مربوط به رودخانه چهل چای هم تکمیل و مراحل نصب تاسیسات ادامه دارد.

حسینی گفت:مجوز قطع یک سوم درختان واقع در مخزن سد اخذ و انجام شد و معادل آن در ۷۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی جنگل کاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد:تاکنون انتقال ۲ روستای جنگلده بالا و پایین انجام شده و مراحل نهایی ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی روستای جنگلده بالا در حال انجام است.

حسینی گفت:عملیات اجرایی زیرساخت‌های عمومی این روستاها هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت سد نرماب هزینه شده است، افزود:درسال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد پیش‌بینی شد که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص و هزینه شده و بقیه هم در حال جذب است.

حسینی اضافه کرد:برای تامین آب شرب مینودشت و برخی شهرهای همجوار نیاز به ساخت تصفیه‌خانه و احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی داریم که اخیرا در هیات دولت برای این ۲ پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب اما هنوز ابلاغ نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:علاوه بر احداث تصفیه‌خانه و مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی که حداقل ۲ تا ۳ سال زمان نیاز دارد.

احداث خط انتقال به طول ۲۸ کیلومتر نیاز است که تا الان ۱۱ کیلومتر آن اجرا شده است.

فرماندار مینودشت هم در این جلسه گفت‌:در سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به گلستان مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان مصوب شد که هزار میلیارد تومان آن برای تکمیل سد نرماب بود.

محمدتقی قزل سفلی افزود:در سفر سال قبل وزیر امور اقتصادی و دارایی به مینودشت قرار شد هزار میلیارد تومان از منابع ماده ۵۶ و تهاتر نفت برای تکمیل سد نرماب اختصاص یابد که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد:طولانی شدن عملیات ساخت سد نرماب که قرار بود ۶.۵ ساله پایان یابد اکنون ۱۱ سال طول کشیده است با این حال هنوز همه زیرساخت‌های آن انجام نشده است.

قزل‌سفلی بیان داشت:اینکه قرار است آبگیری اولیه سد نرماب انجام شود اقدام خوبی است اما باید سایر زیرساخت‌های آن هم در کوتاهترین زمان انجام شود چون مردم دغدغه دارند.

فرماندار مینودشت گفت:این شهرستان در حوزه شهری با کمبود ۴۵ لیتر در ثانیه و در مناطق روستایی با ۶۰ لیتر در ثانیه کمبود مواجه اند و می طلبد شرکت های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گلستان در این خصوص اهتمام داشته باشند.

شهرستان مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.


http://www.caspiankhabar.com/94257



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96