اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نورمفیدی: مبارزه با فساد توسط دستگاه قضایی قابل تقدیر است
شایان اریان نیا/ نماینده ولی‌فقیه در گلستان از تلاش‌های دستگاه قضایی در مبارزه با فساد تقدیر کرد و گفت: این اقدامات دائم اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند با فساد جدی برخورد خواهد شد.

به گزارش کاسپین خبر ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان صبح امروز در دیدار اعضای شورای قضایی استان با قدردانی از تلاش‌های دادگستری استان برای باز کردن گره ۱۶ ساله پتروشیمی استان افزود:خدا را شاکریم که مشکل چندین ساله پروژه پتروشیمی گلستان با ورود دستگاه قضایی مرتفع و این پروژه در مسیر خوبی قرار گرفت.

وی در بخش دیگری ادامه داد:تلاش‌های دادگستری کل استان گلستان در زمینه مبارزه با فساد قابل تقدیر است و معتقدم باید با فساد قاطعانه برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تاکید کرد:فرد مفسد باید به اشد مجازات برسد و اقدام مبارزه با فساد باید دائم اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند با این افراد برابر قانون برخورد خواهد شد.

نورمفیدی در خصوص دریافت گزارش‌هایی مبنی بر روزه‌خواری در گرگان بخصوص در محور ناهارخوران، تاکید کرد:انتظار این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم بر این امر تاکید داشته باشد که روزه‌خواری نه تنها بر خلاف شرع بلکه بر خلاف قانون است.

وی اضافه کرد:باید مکان هایی برای مسافران برای پخت و پز و صرف غذا تدارک دیده شود تا به صورت علنی و در کنار جاده اصلی غذا نخورند.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این دیدار کمک به رفع موانع حقوقی پتروشیمی گلستان را شاخص‌ترین اقدام دستگاه قضایی استان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این پروژه را به صورت اقتصادی تعیین تکلیف کردیم و بدین وسیله از تحمیل هزینه به سهامداران جلوگیری شد.

حیدر آسیابی افزود:در این پرونده اگر گره‌های حقوقی آن باز نمی‌شد هلدینگ خلیج فارس وارد کار نمی‌شد، این مجموعه با ضمانت دستگاه قضایی وارد پروژه شده و کار در حال پیگیری است.

وی ادامه داد:در حال حاضر همه تشریفات قانونی به پایان رسیده و با برگزاری مجمع دوم سهامداران و افزایش سرمایه از سوی هلدینگ خلیج فارس، اقدامات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در این جلسه از تلاش های همکاران قضایی در مبارزه با فساد تقدیر کرد و افزود:با تلاش‌های انجام شده پارسال ۸۱ کارچاق کن ، کارشناس و وکیل متخلف و باند شاهدان دروغین ، شناسایی و دستگیر شدند.

آسیابی تاکید کرد:متلاشی شدن باند فساد و ارتشا در شهرداری و شورای شهر گرگان و باند ارتشا در جهاد کشاورزی استان در حوزه نهاده‌های دامی از دیگر اقدامات شاخص دستگاه قضایی با کمک دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی استان در راستای مبارزه با فساد در سال گذشته بود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تاکید کرد:سال گذشته درخواست‌های بیش از ۶۴۰ واحد تولیدی را پیگیری کردیم که در نتیجه آن مشکلات بیش از ۵۰ درصد این واحدها حل شد.

آسیابی ادامه داد:همچنین سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی تعطیل با همکاری و تعامل دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی دوباره به چرخه تولید بازگشت و ۳۹ واحد تولیدی هم که در آستانه تعطیلی بودند که با ورود قضایی به فعالیت خود ادامه دادند.

وی در پایان گفت:سال گذشته با مساعدت دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان هم ۱۸۰ نفر از زندانیان در شش مرحله آزاد شدند و هزار و ۲۰۰ سبد معیشتی بین خانواده‌های زندانیان توزیع شد.


http://www.caspiankhabar.com/94267



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96