اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار علی‌آبادکتول:

تله‌کابین علی‌آبادکتول تا پایان سال کلنگ زنی می‌شود/ عزم علی‌آبادی‌ها برای راه‌اندازی اولین تله‌کابین گلستان
علی‌آبادکتول - فرماندار علی‌آبادکتول از کلنگ زنی تله‌کابین در این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

علی‌آبادکتول-فرماندار علی‌آبادکتول از کلنگ زنی تله‌کابین در این شهرستان خبر داد و گفت:تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

احمد تجری مفرداظهار کرد:احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول مجوزهای لازم را از سازمان جنگل‌ها و مراتع و کارگروه زیربنایی و گردشگری استان دریافت کرده است.

وی افزود:این پروژه با سرمایه بخش خصوصی در نیمه دوم سال جاری عملیاتی می‌شود.

فرماندار علی‌آبادکتول به دلایل وقفه ایجادشده در آغاز عملیات اجرایی تله‌کابین علی‌آبادکتول اشاره کرد و ادامه داد:مطالعات اولیه و جانمایی‌ها انجام‌شده بود اما به دلیل داشتن طرح گردشگری سد کبودوال و دیده شدن تله‌کابین در این طرح، آب منطقه‌ای با اجرای آن موافق نبود.

وی تصریح کرد:در چنین شرایطی تله‌کابین علی‌آبادکتول در پارک جنگلی کبودوال باید به‌صورت محدود و تا آبشار ادامه پیدا می‌کرد که در این صورت امکان دسترسی به راه و تأمین امکانات رفاهی میسر نبود.

وی خاطرنشان کرد:هم‌اکنون موافقت‌های اولیه بین سرمایه‌گذار بخش خصوصی، شهرداری علی‌آبادکتول و آب منطقه‌ای گلستان انجام‌شده و تله‌کابین ۴.۵ کیلومتری علی‌آبادکتول از سد کبودوال تا کوه هارون پشت روستای ریگ چشمه در دهنه محمدآباد به‌زودی کلنگ زنی می‌شود.

تجری مفرد به جزییات این توافق هم اشاره کرد و گفت:در توافق اولیه شهرداری و آب منطقه‌ای گلستان هرکدام سهمی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از تله‌کابین خواهند برد و با توجه به عزم جدی سرمایه‌گذار بخش خصوصی امیدواریم فاز اول این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد/مهر


http://www.caspiankhabar.com/5543



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96