اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



چالشی عجیب میان شهرداری گرگان و یک پیمانکار/ ماجرای زمینی با 2 مالک و کارگرانی که به نان شب هم محتاج شده‌اند
ماجرای طلب پیمانکاران و کارگران پروژه‌های روگذر و زیرگذر شهرداری گرگان با یک چالش مواجه شده است.

ماجرای طلب پیمانکاران و کارگران پروژه‌های روگذر و زیرگذر شهرداری گرگان با یک چالش مواجه شده است.

به گزارش کاسپین خبر، قبل از آغاز سال جدید، براساس مصوبه شورای شهر قرار بود تا در ازای طلب پیمانکار پروژه های پل های زیرگذر و روگذر دخانیات و شهید حتم لو در گرگان، شهرداری 50 درصد از هزینه قرارداد را به صورت تهاتر بدهد.

اما این مساله مدت ها اعضای شورا و شهرداری و کارگران و پیمانکاران را درگیر کرد و در انتها منجر به این شد که زمین به پیمانکار واگذار شود تا از محل فروش آن ،بخشی از بدهی ها را پرداخت کند.

در اجرای این مصوبه یکی از املاکی که قرار بود واگذار شود در بزرگراه شهید کلانتری ابتدای ورودی مسیر روستای زنگیان زمینی به متراژ 540 مترمربع بود و در اختیار پیمانکار گذاشته شد.

پیمانکار هم بخشی از این ملک را واگذار کرد و بخشی از طلب کارگران را پرداخت، اما در همین گیر و دار، فردی که خود را مشاور و وکیل شهردار معرفی می کرد، مدعی مالکیت 280 متر مربع از این زمین شد که این مساله باعث شد در نشست شب گذشته شورای اسلامی شهر گرگان، تعدادی از کارگران نیز شرکت کنند و خواستار رفع این مشکل شوند.

مهران شریف به عنوان نماینده جمعی از کارگران در این جلسه گفت:نزدیک به 100 کارگر فعال در اجرای پروژه های روگذر و زیر گذر در شهر گرگان حدود 1.5 سال است که حقوقی از شهرداری و پیمانکار دریافت نکرده اند.

وی افزود:قرار شد به جای بدهی کارگران روگذر و زیر گذر زمینی تهاتر شود و در این راستا یک قطعه زمین در زنگیان به کارگران واگذار شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این زمین به مبلغ 2میلیارد و 800میلیون ریال به فروش رفته است، ابراز داشت:ما قرار داد بستیم و قرار شد این ملک را دیوار بکشیم، اما مشاور شهردار به ما اعتراض کرده و می گوید که این زمین به شخص دیگری واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران فعال در این پروژه ها بدلیل دریافت نکردن حقوق ،حتی پول خرید نان ندارند، یادآور شد:ما نیاز به زمین نداریم و حقوق‏ها و مطالبات خود را می‏خواهیم و شهرداری این زمین را از ما بگیرد و به جای آن دستمزدهای معوقه ما را پرداخت کند.

شریف ادامه داد:در پاسخ به اعتراض کارگران ، شهردار می گوید که شکایت کرده و حق و حقوق خود را دریافت کنید و طرح حساب شهرداری تنها پیمانکار است.

وی همچنین افزود:سال گذشته مصوب شد تا پنج میلیارد ریال به کارگران بدهند و بخشی از معوقات پرداخت شود، اما تنها 150 میلیون ریال پرداخت شد.

سیدمحمد قدس مفیدی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه گفت:چطور ممکن است که ما مصوبه ای داشته و بعد فرمانداری آن را تائید کند، اما در اجرا و عمل شاهد تغییرات آن باشیم و باید این مساله از سوی کمیته ای متشکل از نمایندگان کارگران، شهرداری، شورای شهر و فردی که مدعی مالکیت زمین است، بررسی و پیگیری شود.

معاون مالی و اداری شهردار گرگان نیز گفت:طرف حساب شهرداری؛ کارگران نیستند و شرکت پیمانکار باید مدعی این مساله باشد و از سوی دیگر زمین به فردی با هویت مشخص پنج ماه قبل از واگذاری به پیمانکار، واگذار شده بود و واحد املاک به علت آن که فرد پیگیر واگذاری نشد، آن را ثبت نکرده بود.

علی رضا لیاقی افزود:از سوی دیگر اصلاح هندسی محور زنگیان در بخش املاک شهرداری و قرار گرفتن بخشی از زمین 540 مترمربعی در این طرح به درستی ثبت نشده بود و کسری زمین در زمان واگذاری به پیمانکار مشخص شده است.

وی ادامه داد:شهرداری آمادگی دارد در صورتی که پیمانکار راضی به پذیرش این زمین نشد، در مکان دیگری زمین جایگزین به وی واگذار شود.

همچنین مقرر شد که شورای اسلامی طی نامه ای از شهرداری رفع مشکل کارگران را خواستار شود./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5642



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96