اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال جدید

بازارچه موقت مشاغل خانگی در گرگان راه‎اندازی می‎شود
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان؛ از ایجاد و راه‎اندازی بازارچه موقت مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این بازارچه از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال 1396 دایر است.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  شهرستان  گرگان ؛ از ایجاد و راه‎اندازی بازارچه موقت  مشاغل خانگی  در این شهرستان خبر داد و گفت:این بازارچه از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال 1396 دایر است.

به گزارشکاسپین خبر، موسی بی‎باک امروز در جلسه ساماندهی مشاغل خانگی در فرمانداری شهرستان گرگان اظهار کرد:بازارچه مشاغل خانگی با همکاری شهرداری گرگان ایجاد می‎شود تا شهروندانی که از تسهیلات این طرح بهره‎مند شدند بتوانند محصولات و دستاوردهای خود را در این محل عرضه کنند.

وی با اشاره به راه‎اندازی بازارچه موقت مشاغل خانگی در گرگان تصریح کرد:این بازارچه از 15 اسفند لغایت 15 فروردین سال 1396 برای عرضه و فروش محصولات گشایش می‎یابد.

 گسترش دامنه بیکاری در مصرف‎گرایی و فقدان تخصص حرفه‎ای است

دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان با بیان اینکه توجه و تسهیل مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی و نرخ مشارکت مردم در بخش اقتصاد نقش قابل توجهی دارد این مهم را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد.

بی‎باک؛ به نقش موثر مشاغل خانگی در اشتغال، رونق اقتصادی و تامین زندگی مردم اشاره کرد و گفت:در سال‎های اخیر به دلیل مصرف‎گرایی، رواج مشاغل کاذب و فقدان تخصص حرفه‎ای، برخی از این مشاغل از یاد رفته و دامنه بیکاری با توجه به مهاجرت بخش اعظم روستاییان به شهرها و حاشیه‎نشینی گسترش یافته است.

توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در ارتقاء شاخص‎های اقتصادی دارد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان تاکید کرد:در شرایط موجود آنچه که می‎تواند به حل مشکل بیکاری کمک کند، ایجاد اشتغال پایدار است و توسعه مشاغل خانگی به دلیل کم هزینه بودن آن، تاثیرات بسیار خوبی در ارتقاء شاخص‎های اقتصادی دارد.

بی‎باک با اشاره به اینکه تقویت، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی جزو استراتژی‎های مهم دولت است، تصریح کرد:با این اقدام افراد ماهر جویای کار می‎توانند با تامین مقداری از سرمایه تولید، از تسهیلات بانکی بهره ببرند.

وی توجه به ایجاد فضای کسب و کار را در توسعه شهرستان مهم خواند و گفت:بسترسازی برای توسعه مشاغل خانگی می‎تواند باعث توسعه اشتغال برای جوانان شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/6170



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96