اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون هواشناسی گلستان:

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در گلستان؛ دریای خزر طوفانی می‌شود
معاون هواشناسی استان گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار دمای هوا در استان ۸ تا ۱۰ درجه کاهش یافته و دریای خزر از امشب تا اواخر وقت دوشنبه طوفانی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت:با نفوذ سامانه ناپایدار دمای هوا در استان ۸ تا ۱۰ درجه کاهش یافته و دریای خزر از امشب تا اواخر وقت دوشنبه طوفانی می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، محمدرضا رحمان‌نیا اظهار داشت:بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه سرد ناپایدار از امشب روی سواحل جنوب شرقی دریای خزر نفوذ کرده و سبب  طوفانی شدن دریا  می‌شود.

وی افزود:نفوذ این سامانه سبب افزایش ابر، بارندگی متناوب، گاهش وزش شدید باد، کاهش دما، مه آلود، مواج و طوفانی شدن دریا خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه دمای هوا در استان در این مدت بین 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد:فعالیت این سامانه تا عصر روز دوشنبه در استان گلستان ادامه دارد و به تدریج از میزان فعالیت این سامانه کاسته خواهد شد.

رحمان‌نیا اظهار کرد:در این مدت ارتفاع موج نزدیک ساحل بین یک تا 2.5 متر و در فراساحل بین 2 تا 3 متر و سرعت باد گاهش حداکثر به 70 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت:در این مدت نیاز است که اقدامات ایمنی لازم برای صید و صیادی و شیلات و دریانوردی درنظر گرفته شود.

وی اظهار داشت:امواج ناپایدار کوهستانی هم از روز چهارشنبه تا اواخر روز پنج شنبه به خصوص در نواحی کوهستانی استان سبب افزایش ابر، بارش پراکنده، وزش باد و مه آلود شدن خواهد شد./تسنیم 


http://www.caspiankhabar.com/6216



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96