اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های پژوهشی در استان‌ها
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه ورزش و جوانان اعتبار ۳ میلیارد تومانی هزینه می‌شود که بخشی از آن به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها برای حمایت از طرح‌های پژوهشی استفاده می‌شود.

 معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت:در حوزه ورزش و جوانان اعتبار ۳ میلیارد تومانی در قالب فصل ۲ و فصل ۵ هزینه می‌شود که بخشی از آن به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها برای حمایت از طرح‌های پژوهشی استفاده می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، عبدالحمید احمدی ظهر امروز نشست علمی ،پژوهشی دبیران شورای پژوهش و فناوری  ادارات کل ورزش وجوانان استانهای منطقه یک کشور در گرگان اظهار داشت:در حوزه پژوهش بودجه‌های مختلفی در اختیار داریم که یکی از این حوزه‌ها، یک درصد تکلیفی اعتبارات دستگاه‌هاست که به پژوهش‌های ابلاغی از سوی مرکز مطالعات پژوهشی وزارت ورزش و جوانان مدیریت می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان افزود:رویکرد ما این است که این پژوهش‌ها کاربردی و مورد نیاز دستگاه‌ها باشد و 3 موضوع ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش بانوان جزء اولویت‌هایی است که نیازمند اختصاص بودجه است که در حوزه جوانان با توجه به نیازها و مسائل جوانان که نیازمند مطالعات هستیم که بحث پیمایش و نگرش ارزشی حوزه جوانان به صورت طرح ملی است و باید هر 2 سال یک‌بار آمار و یافته‌های آن به روز شود.

وی تصریح کرد:موضوعات دیگر در حوزه جوانان باید به عنوان اولویت تلقی‌شود و به صورت طرح پژوهشی تنظیم و اجرا شود و این نیازمند حمایت‌های اعتباری و بودجه‌ای است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی هم در حوزه جوانان و هم در حوزه ورزش که منجر به ارائه یافته‌های پژوهشی و حضور صاحب‌نظران در امر ورزش و جوانان شود که در 3 سال گذشته و سال جاری همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

احمدی اظهار کرد:امیدواریم با حداقل بودجه‌ای هم در بحث جوانان و هم در بحت ورزش داریم بتوانیم در رفع نیازها خوب مدیریت کرده و با استفاده از مطالعات پژوهشی و ظرفیت علما خارج از حوزه وزارتخانه فهم این دو حوزه را در پژوهش و جوانان در نظر گرفته و به غنی‌سازی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اضافه کنیم.

وی گفت:در حوزه ورزش و جوانان یک میزان اعتباری 3 میلیارد تومانی در قالب فصل 2 و فصل 5 هزینه می‌شود که بخشی از این بودجه به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها در جهت حمایت از طرح‌های پژوهشی استانی و حمایت از پایان نامه‌های پساتکمیلی در حوزه دکتری توزیع می‌شود که در راستای اولویت پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش وزارت ورزش و جوانان باشد.

احمدی در خصوص بودجه سال 96 و نگاه ویژه در برنامه ششم اظهار داشت:با تلاش دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان شاهد یک رویکرد خوب در برنامه ششم در حوزه ورزش و جوانان در جهت کمک به رفع نیازهای جوانان بودیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد:امسال از محل بودجه کشور 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش استان‌ها و ورزش روستاهای کشور و آموزش و پرورش و توسعه زیر ساخت‌ها خواهیم داشت.

احمدی ادامه داد:این مبلغ حدود یک‌هزار و 270 میلیارد تومان است که یک افزایش قابل ملاحظه در حوزه ورزش و حوانان نسبت به سال 95 و سال‌های قبل است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت:با این بودجه دست مدیران ورزش و جوانان به ویژه مدیران کل استان‌ها در جهت باز شدن گره‌ها و پاسخگویی به نیاز مردم در توسعه ورزش شهری و روستایی خواهد بود و بودجه سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 2 برابر افزایش خواهد داشت.

احمدی درباره جذب مشارکت‌ها و مشارکت مردمی اظهار داشت:برای پیشگیری از بیماری‌ها و جذب مشارکت‌ها به ویژه مشارکت مردمی تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت منعقد شده و دبیرخانه سلامت در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد و موضوع ورزش به عنوان یک موضوع همگانی و ملی مطرح تا همه دستگاه‌ها در جهت هرچه بیشتر مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزشی سهم داشته باشند.

وی افزود:خوشبختانه عزم ملی شکل گرفته و ما امیدواریم شاهد آمار بالای 50 درصدی مشارکت مردم در فعالیت‌های ورزشی باشیم و این میسر نیست مگر اینکه همه مسئولان در کشور و همه دستگاه‌هایی که به نحوی از این امکانات برخوردارند پای کار بیایند تا به آن دسترسی یابیم و در واقع با این آمار به توسعه نشاط، سلامتی و شادابی موردنظر خواهیم رسید.


http://www.caspiankhabar.com/6247



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96