اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل هواشناسی گلستان:

هوای گلستان هفته اول فروردین بارانی است
مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: هوای گلستان هفته اول فروردین بارانی است.

 مدیرکل هواشناسی استان  گلستان گفت:هوای گلستان هفته اول فروردین بارانی است.

به گزارشکاسپین خبر،  نوربخش داداشی  ظهر دوشنبه در نشست با رسانه های استان اظهار کرد:در نیمه اول امسال بارش های نقطه ای شدیدی داشتیم که خسارت های جانی و مالی در استان به همراه داشت.

وی افزود:پیگیر بحث تامین  رادار  بودیم تا در امر پیش بینی به ما کمک کند.کارهای اولیه آن انجام شده و مطالعات مکان یابی در حال انجام است.

وی با بیان این که استان گلستان به علت همجواری با  دریای خزر  احتیاج به ایستگاه دریایی دارد و این کمبود احساس می شود، گفت:۱۳ فروردین روز هواشناسی است و تمام تلاش خود را در زمینه جمع آوری تجربیات ادارات هواشناسی انجام می دهیم تا اولین کتاب به همت استان گلستان تهیه شود.

داداشی اظهار کرد: سامانه اطلاع رسانی هواشناسی   شماره ۱۳۴  است و برای اطلاع رسانی در تمام ورودی های استان و چادرهای هلال احمر بنر این شماره نصب شده است.

وی ادامه داد:پیش بینی کوتاه مدت ما این است که از سه شنهب سامانه بارش پنج تا ۱۰ میلی متر را داریم و هفته اول فرودین ماه هم بارش های بهاری خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد:اواخر امسال یعنی ۲۹ اسفند ماه سامانه بارشی خواهیم داشت و در روزهای چهار و پنج فروردین ۹۶ آسمان نیمه ابری و بارش های بهاری را پیش بینی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به تغییرات اقلیمی میانگین دمای هوا حدود دو درجه افزایش خواهد داشت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمبود بارش در طول سال داریم ولی برای سه ماه اول سال ۹۶ با کمبود بارش مواجه نخواهیم بود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6259



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96