اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



46پایگاه امداد جاده ای گلستان آماده خدمت به مسافران نوروزی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: 46 پایگاه امداد جاده ای با آمبولانس های مجهز و تیم درمانی متخصص آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی در استان است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان  گفت:46  پایگاه امداد جاده ای  با  آمبولانس  های مجهز و تیم درمانی متخصص آماده ارائه خدمت به  مسافران نوروزی  در استان است.

به گزارشکاسپین خبر،  عبدالرضا فاضل  در ستاد بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان اظهار کرد:در این پایگاه های اورژانس حدود 300نفر مستقر بوده و 55 دستگاه آمبولانس آماده به خدمت و 45 آمبولانس پشتیبان استقرار دارد تا در زمان بروز حوادث احتمالی پاسخگوی نیازهای درمانی و امدادی باشند.

وی بیان کرد:علاوه بر این پایگاه ها ،بیمارستان های استان به همراه پزشکان متخصص و عمومی و کادر درمانی و پرستاری ، به صورت شبانه روزی و 24 ساعته مستقر و در حالت آماده باش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود:یکی از مشکلات خدمت رسانی مناسب به مسافران در تعطیلات نوروز گذشته ، کمبود آمبولانس بود که با تلاش انجام شده و رایزنی ها، این مشکل با ورود آمبولانس های جدید به چرخه خدمت در بخش درمان گلستان برطرف شد.

فاضل ادامه داد:اما با وجود تلاش کادر درمانی و پرستاری استان، کمبود تخت های بیمارستانی مشکل جدی و دائمی بخش درمان گلستان است و مطابق برآوردهای انجام شده این استان به بیش از یکهزار تخت بیمارستانی جدید احتیاج دارد.

وی گفت:مشکلات کمبود تخت بیمارستانی در همه ایام سال در گلستان مشهود است و ورود مسافران و افزایش حدود 20 درصدی جمعیت استان در ایام تعطیلات و بیشتر شدن نیازها به تخت های بیمارستانی، این کمبود را بیشتر نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین به بهره برداری از مرکز ماموگرافی گنبدکاووس در هفته گذشته اشاره کرد و گفت:دستگاه 6 میلیارد ریالی انجام آزمایش و تشخیص این واحد از 18 ماه قبل خریداری شده بود اما به دلایلی استفاده از آن به تاخیر افتاد.

فاضل بدون دلیل این تاخیر ، اظهار کرد:بهره برداری رسمی این مرکز در هفته سلامت سال آینده انجام می شود ،اما از روز گذشته بهره برداری از این مرکز و پذیرش بیماران آغاز شده است./ایرنا 


http://www.caspiankhabar.com/6267



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96