اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:

۱۴۹۶ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن گلستان ساخته شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: یک هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در گلستان ساخته شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان  گفت:یک هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی توسط  بنیاد مسکن  در گلستان ساخته شده است.

به گزارشکاسپین خبر، ولی‌الله زمانی نژاد ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن برگزار شد، اظهار کرد:بنیاد مسکن با فرمان حضرت امام(ره)در راستای عمران و آبادانی روستاها و ایجاد توسعه پایدار و متوازن تأسیس شد.

وی افزود:فلسفه وجودی بنیاد مسکن حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)است که در سال‌های اولیه با استقبال خوبی رو به رو شد و در گلستان هم ۲۶۵ واحد مسکونی از محل حساب ۱۰۰ امام(ره)ساخته‌شده و تحویل افراد محروم داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه به سه هزار و ۵۰۰ خانوار وام ودیعه مسکن به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال اعطا شده است، اظهار کرد:سه هزار مترمربع زمین شهری و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین روستایی هم به حساب امام(ره)به نیازمندان اهدا شده است.

زمانی نژاد افزود:در حال ساخت هشت واحد مسکونی به شکل رایگان برای افراد نیازمند هستیم تا در محدوده زمانی ۲۱ تا ۳۱ فرودین سال جاری به افراد مستضعف تحویل دهیم، این واحدها حدود ۶۰ متر و در مناطق مختلف استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۱۶ واحد مسکونی در سال ۹۵ در دست ساخت قرار گرفت، افزود:تاکنون یک هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی در گلستان توسط بنیاد مسکن ساخته شده است.

وی در رابطه با عمده فعالیت‌های حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد:تهیه طرح هادی روستایی برای ۹۴۲ روستایی استان، واگذاری هفت هزار و ۷۴۱ قطعه به روستاییان برای ساخت مسکن، اجرای طرح هادی روستایی در ۴۸۲ روستای استان که ۲۲۹ طرح آن به بهره‌برداری رسیده، صدور و تحویل سند مالکیت اماکن روستایی و شهری به تعداد ۹۱ هزار و ۸۷۵ جلد از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

زمانی نژاد با بیان اینکه بهسازی بافت باارزش روستایی در پنج روستای شاه کوه سفلی گرگان، زیارت گرگان، فارسیان آزادشهر، ساسنگ و قلعه قاف مینودشت آغاز شده است، تصریح کرد:خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی و سایر خدمات فنی به تعداد ۱۵۶ هزار و ۶۱۸ مورد انجام شده است.

وی اظهار کرد:علاوه بر تهیه ۱۰ طرح ساماندهی کالبدی، تهیه طرح بازنگری با رویکرد گردشگری در پنج روستای پاقلعه رامیان، چینو و افراتخته علی آباد، سر کلاته خراب شهر کردکوی و بنفشه تپه بندرگز انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در رابطه با طرح هادی روستایی گفت:بنیاد مسکن استان گلستان برای بیش از ۲۰ هزار خانوار روستایی طرح هادی را پیاده کرده و جزو اولین استان‌هایی بوده‌ایم که جشن پایان طرح هادی در کشور را برگزار کردیم.

زمانی نژاد اظهار کرد:طرح هادی توسط بنیاد مسکن در استان گلستان در ۴۸۲ روستا در فاز یک آغازشده که در ۲۲۹ روستا عملیات اجرایی آن تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به بحث مسکن شهری گفت:تاکنون یک هزار و ۹۰۰ واحد در قالب ۱۹ پروژه مسکن شهری در استان گلستان شروع به ساخت شده که یک هزار و ۴۰۰ واحد به طور کامل تمام‌شده و مابقی در دست اقدام است، همچنین در سال جدید ساخت ۲۵۰ واحد جدید آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در رابطه با نظام فنی روستایی اظهار کرد:طرح جامع نظام فنی روستایی با بارگیری ۳۰۲ نفر ناظر فنی و ۱۳۱ دفتر خدمات مهندسی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار و ۷۰۰ قطعه زمین به افراد واجد شرایط روستایی واگذار شده است، اظهار کرد:این افراد می‌توانند با تهیه وام و تحت نظارت بنیاد مسکن اقدام به ساخت این زمین‌ها کنند.

زمانی نژاد افزود:روستاییان می توانند از وام قرض‌الحسنه مسکن روستایی بهره ببرند و به خانه‌هایی که نیاز به مقاوم‌سازی دارد وام تعمیرات داده می‌شود.

وی در رابطه با پروژه‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن گلستان در دهه حساب ۱۰۰ امام(ره)گفت:این پروژه‌ها با عناوین طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی.اجرای طرح هادی در روستاهای گلستان با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ هزار و ۱۸۶ میلیون ریال به بهره بردای می‌رسد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/6381



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96