اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سازش در 35 درصد پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف گلستان
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت که 35 درصد از افزون بر 81 هزار پرونده وارده به شعب شورای حل اختلاف استان در سال گذشته با سازش مختومه شد که حدود 3 درصد بیشتر از سال 94 بود.

 رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان  گفت که 35 درصد از افزون بر 81 هزار پرونده وارده به شعب  شورای حل اختلاف  استان در سال گذشته با سازش مختومه شد که حدود 3 درصد بیشتر از سال 94 بود.

به گزارشکاسپین خبر،  احمد جعفری  اظهارداشت:پرونده های شورای حل اختلاف استان در مجموع افزون بر 31 درصد پرونده های وارده به  دستگاه قضایی  استان ار تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد که در هر شهرستان یک واحد صلح و سازش نیز در دادسراها و دادگستری ها فعال شده است که 50 درصد پرونده های ارجاعی به این واحدها نیز با سازش طرفین بسته می شود.

جعفری با اشاره به تعداد زیاد پرونده های ورودی به شعب این شورا گفت:اعضا با امانتداری، دقت و سرعت پرونده های را رسیدگی می کنند تا حق کسی تضییع نشود.

وی ادامه داد که 684 عضو این شورا در شعب شهری و روستایی پرونده های ورودی را رسیدگی می کنند.

حق هیچ شخصی در این نهاد تضییع نشود.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان؛ ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش مراجعه به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و فصلی به صورت کدخدا منشی، جلوگیری از اطاله دادرسی را از جمله مزایای شوراهای حل اختلاف برشمرد./  دادگستری استان 


http://www.caspiankhabar.com/6404



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96