اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گرگان:

مراسم اعتکاف دانشجویان در دانشگاه گرگان برگزار شد
معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان گفت:۲۲۰ نفر خواهر دانشجو در شهرستان گرگان در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان معتکف شدند.

 معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه ۲۲۰ نفر خواهر دانشجو در شهرستان گرگان در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان معتکف شدند، گفت:در دانشگاه گلستان نیز ۵۰ برادر در ایام رجب معتکف شدند.

به گزارشکاسپین خبر، حجت‎الاسلام سید محمدحسین مرعشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت:سنت اعتکاف در دین مبین اسلام برای تقویت بنیه‎های معنوی مسلمانان در صدر اسلام قرار داشت و در 10 روز مانده به ماه رمضان نیز به آن تاکید شده است.

وی تصریح کرد:در ایران اسلامی در ایام 13 الی 15 رجب در مساجد اعتکاف برگزار می‎شود و در سطح دانشگاه در سنوات گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه در پردیس دانشگاهی منابع طبیعی مراسم اعتکاف برای خواهران برگزار می‎شود، افزود:ما در طی مدت 3 روز میزبان این معتکفان خواهیم بود.

مرعشی اظهار داشت:حجت الاسلام مزنگی از اساتید دانشگاه در موضوع فرهنگی، از نیروی انتظامی در خصوص مسائل آسیب‎های بانوان و امنیت خانواده، حجت الاسلام آزمندی در خصوص معنویت و ارتباط با خدا، واعظ حسینی در خصوص نماز و احترام به والدین در 3 روز اعتکاف سخنرانی داشتند.

وی افزود:دعای عهد، قرائت قرآن، تصحیح قرائت نماز دانشجویان، برگزاری حلقه‎های معرفت، پاسخ به شبهه‎هات، شبی با شهدا برای مدافعان حرم به همراه سخنرانی و مداحی، مولودی خوانی و جشن ولایت امیر المومنین علی(ع)، زلال احکام، ندای بیداری، کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن کریم، اعمال ام داود و برگزاری اختتامیه از جمله برنامه‎هایی است که در آیین اعتکاف برگزار می‎شود.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه تنها 5 هزار تومان برای مراسم اعتکف دانشجویان دریافت شد، افزود:هزینه اعتکاف برای هر نفر 70 هزار تومان در نظر گرفته شده بود که باید از طریق نهاد فرهنگی دانشگاه‎ها تامین می‎شد.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه 220 نفر خواهر دانشجو در شهرستان گرگان در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان معتکف شدند، گفت:در دانشگاه گلستان نیز 50 برادر در ایام رجب معتکف شدند.

محسن حسین‎علیزاده، مدیر برنامه‎ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منابع طبیعی گرگان به شورای برنامه‎ریزی و فرهنگی استان گلستان به ریاست دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی اشاره کرد و افزود:در 10 اسفند ماه سال گذشته این شورا با محوریت راهیان نور و اعتکاف برگزار شد.

وی تصریح کرد:در این شورا نحوه برگزاری اعتکاف بررسی و مقرر شد که برای برادران دانشگاه گلستان و خواهران در مسجد النبی دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان برگزار شود.

مدیر برنامه‎ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد:تا 15 اسفند ماه به کلیه دانشجویانی که می‎توانستند در مراسم اعتکاف شرکت کنند از طریق دانشگاه‎ها اطلاع‎رسانی شد.

علیزاده با بیان اینکه از 16 فروردین ماه جلسات هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه برگزار شد، افزود:4 جلسه در راستای برگزاری خوب مراسم اعتکاف برگزار شد.

وی با بیان اینکه 304 خواهر در اعتکاف ثبت‎نام کردند، افزود:از این میزان 220 نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

مدیر برنامه‎ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منابع طبیعی گرگان ، اظهار داشت:از دانشگاه‎های پیام نور و علوم پزشکی به ترییب 17 و 18 نفر، دانشگاه‎فرهنگیان 19 نفر، دانشگاه آزاد گرگان 48 نفر، دانشگاه‎های علمی‎کاربردی سطح شهر گرگان 7 نفر، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان 67 نفر، دانشگاه گلستان 38 نفر و دیگر دانشگاه‎ها شش نفر در این مراسم حضور دارند.

علیزاده با بیان اینکه در سال گذشته 187 خواهر در این مراسم اعتکاف شرکت کردند، یادآور شد:امسال با توجه به تعطیلات و ایام انتخابات 110 نفر از افرادی که درخواست داشتند در این مراسم اعتکاف شرکت نکردند./تسنیم 


http://www.caspiankhabar.com/6406



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96