اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

سد نرماب، آب 24 هزار هکتار از اراضی شرق گلستان را تامین می‌کند
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه با ساخت سد نرماب آب مورد نیاز 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق گلستان تامین می‌شود، گفت: در صورت تامین اعتبار این پروژه امسال به بهره برداری می رسد.

 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان  با بیان اینکه با ساخت  سد نرماب  آب مورد نیاز 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق گلستان تامین می‌شود، گفت:در صورت تامین اعتبار این پروژه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارشکاسپین خبر،   داود گیلک  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سد نرماب در 5 کیلومتری جنوب شهرستان  مینودشت  واقع شده است، اظهار کرد:این سد با هدف کنترل و ذخیره سیلاب، تنظیم و ذخیره سازی حقابه های پایاب و زیست محیطی، تامین آب شرب و صنعت به میزان 37 میلیون متر مکعب، آبیاری حدود 24 هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های مینودشت، گنبد کاووس و آزادشهر در حال ساخت است.

 وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود:ساخت سد نرماب از سال 91 آغاز شده و در سال 96 در صورت تامین کامل اعتبارات به بهره برداری می رسد.حجم مخزن این سد 115 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی آن 191 میلیون متر مکعب است.

گیلک به پروژه آبرسانی به شهر گرگان اشاره کرد و گفت:این طرح در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برنامه ریزی شد که فاز کوتاه مدت آن از سه محور والش آباد، سیاه تلو و فاضل آباد در نظر گرفته شده است که محور سیاه تلو و والش آباد در حال بهره برداری و فاضل آباد در حال اجرا است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان افزود:با اجرای این طرح میزان 600 لیتر در ثانیه یعنی معادل 40 درصد به ظرفیت تامین آب شرب گرگان اضافه می شود.

گیلک همچنین با اشاره به شبکه قره سو–زرین گل اظهار کرد:این شبکه در شمال غربی شهرستان علی آباد کتول واقع شده است و اهداف آن توزیع آب سد کبود وال در سطح 9400 هکتار از اراضی، بهبود و توسعه اراضی کشاورزی، بالا بردن راندمان انتقال و توزیع آب، بهره وری بهینه از آب موجود و پیاده سازی الگوی کشت مناسب از جمله اهداف این شبکه آبیاری است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه این پروژه از سال 89 شروع شده و بیش از نیمی از شبکه در شهریور سال 96 قابل بهره برداری است، تصریح کرد:سطح خالص این شبکه 6870 هکتار، تعداد کانال اصلی 8 عدد به طول 55.6 کیلومتر و تعداد زهکش 17 عدد به طول 82.8 کیلومتر است./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/6459



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96