اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

طرح فراخوان رسانه‌ای "ازالام" در استان گلستان اجرا می‌شود
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: فراخوان تولیدات رسانه‌ای طرح ازلام با رویکرد آسیب‌های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی برای نخستین بار در استان گلستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان  گفت:فراخوان تولیدات رسانه‌ای طرح ازلام با رویکرد آسیب‌های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی برای نخستین بار در استان گلستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان اعمالی که هنجارهای جامعه را مورد تعرض قرار داده و نظام اجتماعی را تهدید می‌کنند در هر جامعه‌ای حائز اهمیت جدی هستند.

وی تصریح کرد:این آسیب‎ها پدیده‌هایی واقعی، متغیر و قابل کنترل و پیشگیری‌اند و از این رو برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت برای مقابله صحیح با آسیب‌های اجتماعی، درمان یا پیشگیری از گسترش و پیدایش آنها امری ضروری و پراهمیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود:سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان نهادی فرهنگی در کنار اصحاب رسانه و شبکه‌های مردمی می‌تواند در حوزه پیشگیری از بروز و یا تشدید این آسیب‌ها و به‌ویژه ظهور آسیب‌های نوپدید نقشی جدی ایفا کند.

ولی نژاد اظهار کرد:از جمله آسیب‎های اجتماعی توزیع و ورود مشروبات الکلی است که یکی از سرفصل‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی بوده و به طور ویژه جوانان را مورد تهدید قرار داده است و بدون شک آگاه سازی نسل جوان از مضرات جسمی و روحی آن می تواند در کاهش مصرف مشروبات الکلی موثر باشد.

وی در خصوص اهداف کمی این فراخوان گفت:انتخاب 3 اثر از هر استان و تقدیر از آنها و در نهایت انتخاب و تقدیر از 31 اثر برتر در قالب مراسم اختتامیه طرح(هر استان یک اثر)از اهداف کمی این طرح است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گلستان افزود:آگاه‌‎سازی و حساسیت آفرینی همه شبکه‌های وابسته به سازمان اعم از شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی و فعالان در عرصه‌های مردمی نسبت به آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مصرف مشروبات الکلی،ایجاد دغدغه و حساسیت در جامعه به‌ویژه نسل جوان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی،کشف، جذب و پرورش استعدادها و برنامه ریزی برای استمرار این گونه طرح‌ها،هماهنگی هدفمند بین دست اندرکاران تولید، توزیع و فعالان فرهنگی هنری و رسانه‌ای و انتقال تجربیات و توانمندی‌های موفقِ تشکل‌ها و خلق ایده‌های نو از اهداف برگزاری این طرح است.

ولی نژاد گفت:این فراخوان در قالب تولید کلیپ با موضوعات توجه و تاکید ویژه بر اثرات مصرف مشروبات الکلی به‌عنوان یک آسیب مادر که بستر آسیب های اجتماعی دیگر است و تبیین حرمت و ابعاد مضرات روحی و روانی مصرف مشروبات الکلی و تبیین دقیق، هنرمندانه و خلاقانه آیات و روایات وارد شده قابل ارائه است.

وی اظهار کرد:مدت زمان فیلم‌های ارسالی حداکثر 150 ثانیه است و فیلم‌سازان در انتخاب نوع دوربین برای تصویربرداری از حرفه‌ای تا دوربین‌های گوشی همراه محدودیتی ندارند اما کیفیت تصاویر باید حداقلHD و یا فراتر از آن از جمله FullHD، FK و غیره باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد:آثار باید تا 6 خرداد ماه بر روی DVD و به صورت Data یا Video و با فرمت‌های mp4، mkv، MPG و یا Avi به دبیرخانه کارگروه رسانه و فن‌آوری‌های نوین این اداره ارسال شوند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/6564



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96